helgen i kort version.

har haft mkt att göra i helgen, så jag har inte hunnit skriva här,,

matskolan på Farfars var helt okej, min grupp fick i uppgift att göra baconlindade dadlar som vi sen stekte, riktigt gott,, visste inte att dadlar var så gott :)
Efter det var det Utsikten som gällde, det är utestället här uppe på fjället, det var riktigt trevligt..

Lördagen började med att vi tittade lite på film och hade lite frågesport om Idrefjäll och närliggande sevärdigheter och andra fjäll. Efter det var det pistvisning, ÄÄÄNTLIGEN fick jag åka lite bräda! åh, så skoj det var! :) och vi avslutade såklart eftermiddagens åkning med afterski allihop!
På kvällen hade vi aktivitetskväll med lekar i sporthallen, allt ifrån att hålla en pingisboll i spel så länge som möjligt i rundpingis till att stapla så många glasflaskbackar som möjligt.. riktigt trevlig kväll. Hade hört ryktas om att flersäsongarna skulle ställa till med Luciatåg på Utkiket denna lucia kväll, men det visade sig vara ett falskt rykte tyvärr.. jag var i alla fall, fin med glitter i håret, och det blev en trevlig kväll!

Idag var vi alla väldigt sega (undrar varför?!) :P vi började med att ha lite frågesport om olika platser och aktiviteter på fjället, sen var det dags för längdåkning!! kom fram till att det nog var ca 10 år sen jag åkte det senast, men vi tog oss runt 2.5km i en väldans fart, gick riktigt bra trots att mina hyrskidor hade sämst glid i världshistorien...
på eftermiddagen hade vi lite genomgång av säkerhet osv.. och tittade på en riktigt intressant film.
och ikväll hade vi TP-kväll i våran stuga vi var 9 pers och hade supertrevligt..

imornbitti blir det först att köra till verkstan med den gröna faran och sen är det kick-off! så imorn splittras våran nybörjargrupp så vi ska träffas i våra avdelningar, ska bli skoj att träffa de andra liftwaffarna :)
Å imornkväll ska vi ha middag allihopa, gissa vad vi ska äta?! jo, RÄKFROSSA såklart.. jätteskoj / NOT känns som att jag lika gärna kan gå och ta en pizza för det kommer vara räkor precis överallt.. tycker inte om det, kommer ha betapred i bakfickan, för det känns redan nu som att det kommer gå åt skogen... när chefen säger till en att ta med liksom, det blir att äta hemma innan vi åker upp och sitta där stel som en pinne och se glad ut när de andra frossar i fanskapen..

måste ju även nämna att jag har mött min stora rädsla från barndomen i helgen, jag har hälsat på valen i poolen, vi har nu slutit fred med varandra (för er som inte vet så var jag totalt livrädd för denna stora best när jag var liten, och vägrade bada för jag var heelt säker på att den skulle äta upp mig!)

puss och godnatt!

valen
Monstervalen!
dadlar
Baconlindade dadlar
istappar
Fint eller hur!!
lucia

Kommentarer
Postat av: Thomas

Så söt så! Hoppas bilen går att laga.. och att pizzan var god ;=). Ha det så kul i nya lägenheten! Kram på dig

2008-12-15 @ 22:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0