Jul jul strålande (viiit) jul :)

Hej alla!

nu har julhelgen varit och den har gått bra :)
julaftons morgonen kände jag mig lite vemodig för att jag åter igen inte var hemma med min familj, sov med min lilla gran tänd den natten som jag alltid gör hemma, man blir glad när man vaknar och den är tänd, har gjort det så länge jag kan minnas så jag försöker hålla kvar vid lite tradidioner, hade en jullåt som väcknings signal och jag åt risgrynsgröt (en korv men den fick duga) :)

sydde i Glitter i mitt pannband dagen till ära och fick många kommentarer om att det var fint, kändes lite knasigt att säga godjul till gästerna i liften men man fick lite julstämning i alla fall.


efter jobbet gjorde jag mig i ordning, sen kom Erika hit och vi öppnade våra julklappar tillsammans, :) taack för fina klappar! På kvällen åkte vi hem till Lisa och David där julbordet var dukat, de hade verkligen inte missat något, fanns massa mat och trevligt sällskap! (vi var ca 20 st) och det var supermysigt, Några killar hade jobbat som tomtar uppe på fjället, gästerna kunde beställa tomten, så de gick runt till ca 10 stugor var och tomtade, och i sann tomte anda så blev de såklart bjudna på lite förfriskningar i alla stugor, så de var bra runda under fötterna när de kom hem, herrejösses va roliga de var.. kvällen fortsatte i ett äkta snöbollskrig, eller ja, det var lite för kallt för att göra snöbollar, så det var mer som snöbrottning men det va grymt skoj! kvällen avslutades på Lillgårn (ett av boendena här i byn) jag spelade guitarhero med några andra!


på Juldagen drog vi upp till Utsikten på kvällen (partystället uppe på fjället) och då upptäckte jag fördelarna med att vara ung, söt tjej i lifen, det var 3 killar som alla sa, "men hej, det är ju du i liften" och sen bjöd de mig på alkohol :) hehe.. jag bara skrattade och kunde inte riktigt förstå att de ens hade lagt märke till mig, jag ger dem ju bara liften :P, men skoj var det!!


Idag jobbade jag sista dagen av min maraton-jobb period, 9 dagar i rad, och nu är jag äääntligen ledig i 3 dagar, imorn ska jag upp och åka bräda, ska åka med en kille upp som börjar klockan 9 så jag får åka nypistat :D:D längtar!!!

och när jag kom hem idag fick jag chocken, tyckte det var väldigt kallt när jag gick ur bilen, och jag fick det bekräftat när jag kom in och tittade på termometern,, - 21 grader!!! shiiieeet vad kallt! helt sjukt, känns som att lungorna ska frysa till is när man andas.


dags att gå till Hanna och Emelie, vi ska ha lite myskväll och spela tvspel! hoppas eran jul har varit bra!

puss o kram
//Er liftwaffe


Kommentarer
Postat av: Thomas

Ha det grymt kul i backarna, följ nu instruktionerna i julkortet!! :) Kram gumman

2008-12-28 @ 20:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0