Livet som bonde..

Igar efter frukost akte jag med Laine och Hanna akte med Sandra ut och jobbade, vi fick lana de snygga overallerna igen =P jag och Laine skulle mata kor, sa det vart ganska mycket traktorakande, och jag fick kora lite =D jag lyckades nog traffa alla hal och gropar som fanns pa den stackars lilla grusvagen, men men.. det va skoj som fan.
Hanna var och matade kalvarna, saa sota!
Och jag fick aven traffa George igen, Nyssahs get som tror att den ar en ko for den gar runt bland korna i hagen, hahha.. sa sot, en kritvit get kommer spatserande...

Efter "bonneriet" sa korde vi in till Invercagill for att ga till en billig skoaffar som jag kom ihag, dar hittade jag ett par svarta tygskor for 100 spann! och efter det gick vi och strosade lite bland affarerna och hittade varsin vit t-shirt med lite tryck pa ifram for 25 kr var, ganska lagom shoppingtur =p

Nar vi kom hem bakade vi en banankaka, for Sandra ville bli av med lite bananer sa vi erbjod oss, det var ganska spannande att baka med ingredienser man typ inte kande igen, men den blev jattebra! Sandra oste pa ett lager chokladglasyr pa sen ocksa, en riktig hit!

Nar vi skulle ga och lagga oss igar fick jag till min stora gladje se att min "sangvarmare" lag i sangen som forra gangen nar jag och Sanne var har, Katten Tibby =)

ne, dags att ta tag i dagen, kanske ska kora cross med Laine i eftermiddag, det vore coolt!
kram pa er dar hemma!
Den feta geten George!

Laine motar tillbaka en nyfiken ko som rymde =P

En sot liten kalving

Min sangvarmare Tibby


 

Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

bra att ni har något att göra så ni inte bara latar er. Söt get och katt. Många kramar

2009-08-27 @ 07:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0