roadtrip al'a vanstertrafik!

Jag slocknade 19.15 i mandags.. heelt galet trott var jag! men sen nasta morgon var jag myycket piggare!

vid 09.30 kom en trevlig herre som ajg inte minns namnet pa och hamtade oss utanfor hostellet och korde oss till Apex-carrentals.. jag fick skiva pa papprena for jag ar over 21 och star for hyran, men Hanna far ocksa kora bilen for hon har ju faktiskt haft korkort i over 2 ar.. Det var helt galet vilken trevlig service vi fick dar.. Vi korde ut ur Christchurch utan problem (fick ju automatbil sa det ar bara att tuta och kora) =P
Korde soderut till en liten stad som hette Omarou och kakade lunch.. hittade ett stalle dar man kunde bestalla deras augustispecial, potatisklyftor, pizza och 2 drickor for 14$ var.. asbra tankte vi.. men det visade sig att det hade rackt med en pizza att dela pa, for forst kommer hon ut med varldens storsta tallrik med potatisklyftor och sen en pizza med tjock botten och massa fyllning.. vi orkade 2 slicar var.. haahhah.. men gott som fan va det!

Vi korde vidare och hitade en strand dar vi stannade till och tog lite fina kort, Annu lite senare stannade vi vid en liten mack for att tanka, sa fort vi stannat kom det ut en liten trevlig gubbe som tankade at oss och sen gick vi in och betalade, (precis som i en gammal film) jattetrevligt! jag kom pa senare att man kanske ger dricks till sant?? ingen aning om san etikett i andra lander?! hur ofta far man nagon som tankar at en i sverige lixom....

Efter 9 timmars korning var vi antligen framme i Winton, och jag hittade trots att det var beckmorkt ute.. det var jag allt lite stolt over! Kom fram till Jim och Sandra, och sa akte vi till Nyssah och traffade henne, Cody och lille Bebisen! josses va liten han ar.. ar ju van vid August som just nu ar en jatteklump om man jamfor.. hehe.. sa skoj att antligen vara tillbaka har =) Idag ska vi aka in till Invercargill och kika lite.. behover ett par svarta tygskor..
och by the way sa ar det sviiiinkallt har.. det ar ju vinter och jag och Hanna ligger under 2 filtar och elektriska madrassvarmare! men vi ska val inte klaga..

Vi haller aven pa att kolla upp om det ar mojligt att hyra skidklader i Queenstown for da kanske vi kommer aka skidor en dag eller 2!! =D hur coolt vore inte de!! hoppas verkligen att det gar att fixa

ne, dags for lite frukost!

Fin stand.. kommer inte ihag vad det hette dar vi stannade..

Glajdeskutt!

Jag och Hanna <3


Kommentarer
Postat av: thomas

den där stranden ser ut som ett ställe man skulle kunna drömma sig bort på.. avundsjuk!

2009-08-26 @ 01:44:01
URL: http://djuping.blogg.se/
Postat av: Bengt-Arne

kul att det fungerar kör försiktigt och ha det bra.

2009-08-26 @ 08:16:44
Postat av: Lollo

Härligt med lite uppdatering å lite sköna bilder, ni verkar ha det bra! =) Kör försiktigt! Pussåkram

2009-08-26 @ 14:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0