vaccinationer hit och vaccinationer dit!

Blir så trött på alla läkare och råd hit och dit.. Jag och Hanna har pratat med massa olika folk hit och dit framförallt om vi ska äta Malaria profylax när vi är på Filippinerna eller inte, idag var jag på en drop in på Skaraborgs vaccinationscentrum i skövde, och där rådde Läkaren mig till att ta en spruta mot Typhonfeber, så det gjorde jag men han rådde mig inte till att äta malaria tabletterna för de är inga roliga tabletter att käka tydligen då man lätt kan få hallucinationer och skit av dem. Okej, fine tänkte jag, lite glad över att en vaccinationsläkare sa detta så jag slipper dels slösa massa pengar och dels kanske må dåligt då jag äter dem.
Ringde sen Hanna som hade fått heelt andra direktiv och nu hämtat ut dessa dyra tabletter.. Blir inte klok på nåt längre, men nu skiter jag i tabletterna och hoppas på det bästa, vi ska ju som sagt inte ut och campa i Djungeln på Filippinerna så jag tror inte det är någon fara alls.. har ju myggnät att sova i =)

annars har dagen varit ganska lugn och bra, Pappa gick  med mig till Länsförsäkringar på förmiddagen och jag kom undan med 680kr i försäkring, så det va gött! köpte Leggings på Lindex, ett par svarta och ett par ljuslila. fick reda på i kassan att det var 50% rabatt på färgade leggings tacksåmycket! alltid skoj med oväntade överraskningar.
åkte sen till Karlsborg och träffade Ewelina och Sanne, mycket trevligt! förhoppningsvis träffar jag ju Sanne i Australien sen =) *Hoppas hoppas*

känner att jag faktiskt är förberedd inför resan nu :D ska väl provpacka nu någon dag här..
men jag vet ju sen förra resan ungefär hur mycket jag kan ta med så det känns faktiskt ganska lugnt.

herrejösses det är verkligen bara 4,5 dag kvar tills vi åker, heelt galet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0