Händelserika dagar!

Hej å hå!

börjar med
måndagen:

hela dagen var det möte med liften, första introdagen då man ska presentera sig osv.. lite seg men ändå intressant dag, skönt att inte vara förstasäsongare iår och ha korvstoppning i hjärnan efter 2 timmar =P
kvällen var det Kickoff som gällde =) började med Julbord i värdshuset och sen "juldisco" på Kiken.. supertrevligt, det är jättemysiga tjejer som har börjat i liften iår.

Mysiga hyran och lifttjejer i omklädningsrummet.

Pose!



Tisdag:
Första dagen ute i liften, jag hamnade på ost sidan igen =) känns skönt att veta vad man ska göra
men samtidigt lite tråkigt att inte få någon "utmaning" i de stora stolsliftarna.. meen men. Jag och Tobias lärde ut nödkörning så gott vi kunde till de nya i vår lilla älskade tre-stolslift även kallad kärleksliften för den är så liten.
Dagen gick fort. När vi kom hem fick vi en rejäl överraskning för helt plötsligt klev en Dansk tjej in och sa "hej, jag ska bo här" WHAT?! vi fick en ganska stor chock där kan jag säga, inget illa menat mot henne men det känns jäkligt skumt, och hon förstår inte svenska, och vi förstår inte henne.. vi får se hur detta ska gå...

Bild från förra året när vi var första dagen i ost och hängde upp

medbringare.. ljuva vintervärld! :D


Söndag:
Idag hamnade jag inte i ost som jag trodde utan fick stå i Västtransporten (en knapplift på framsidan).. När jag kom dit och skulle göra morgonarbetet, dvs flytta medbringare och ställa iordning tills gästerna kommer vid 9 så fick jag meddelandet att en pistmaskin hade vält i liftspåret så jag fick absolut inte starta liften.. nehepp. vart bara att sätta sig och vänta i ca 25 minuter, satt och läste en Jakt & fiske tidning eller vad de nu va =P
fick göra morgonjobbet efter stängning istället men det gjorde inte något idag för det var inte så mycket folk vid stängning. Men jag hade ändå 705 åkare idag =)
Nu håller jag på att laga mat åt mig och Magnus. Han är uppe på fjället och spelar badmington med några andra pojkar.. så det blir Kycklinggryta med ris ikväll!

Västtransporten


Kommentarer
Postat av: thomas

Mer såna inlägg, flera armlängder långa! Duktigt fin du var i håret också. Ha det bra!

2009-12-17 @ 00:40:35
URL: http://djuping.blogg.se/
Postat av: Bengt-Arne

Det är vinter även här 8-10 grader och det blåser så det är kallt. Ha det bra kramar

2009-12-17 @ 08:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0