Ytterligare en jul utan familjen förbi..

Då var ännu en julafton förbi..

Igår började dagen med en tripp upp till fjället. Jag, Malin och Tom trotsade vädret och åkte några åk. Jag och Malin köpte en påse med dumlekolor och delade ut till de frusna liftvakterna, =)

Efter en lunch på Tillfället (deras kycklingsallad är lika god iår) så åkte vi hem och gjorde iordning oss.. Jag satt fastklistrad vid 15.00 framför Kalle Anka. Tyvärr så Slutade Hanna vid 15 så hon var inte hemma förns 15.45 och Emelie var tvungen att fixa lite så hon kom hem då hon med, Tom förstod ju inget av vad de sa då allt är dubbat till svenska, så han läste en bok istället så jag kände mig ganska ensam när jag satt där själv och tittade på Kalle...

Efter Kalle drack vi glögg, åt lussebullar och öppnade våra klappar, tusen tack för dem =)
Det enda tråkiga var sättet vi delade och öppnade på, Emelie och Hanna har inte den tradition jag och min familj har då vi ger en eller 2 klappar till 2 personer som öppnar och alla tittar på, utan hos dem delas alla julklappar ut och sen sitter man där med varsin hög och alla öppnar sina paket samtidigt.. fick inte alls samma stämning utan det blev en öppningsfabrik i vardagsrummet och julklappspapper flög hejvilt =(
Efter det var Hanna så trött efter sin jobbdag att hon gick och tog en powernap på en timma och Emelie gick hem till en annan på Ica för att fira lite, och Tom läste sin bok.. så återigen satt jag själv hemma och tyckte livet var ganska tråkigt...

Vid 18 började jag klippa prinskorv (i kanterna så de blir sådär fina när man steker dem) och stekte även köttbullar som egentligen 2 killar hade fått delegerat till vårt knytkalasjulbord men de hade dumpat köttbullarna i vår kyl och var försenade så hade jag inte stekt dem så hade vi fått kalla köttbullar på julbordet..
Vid detta laget kände jag bara att jag ville gå och lägga mig och sova bort resten av julafton.

Meen när vi väl kom till Malin och Stina hade de gjort det jättemysigt och kvällen blev trevlig. Vi åt gott och hade köpt varsin julklapp som vi spelade ett tärningsspel om vem som skulle få vilken. Jag fick en ask med Romerska bågar.

Jag och Hanna gick hem vid 22.30 ungefär. Hoppade i min nya lila-rosa pyamas (tack mamma och pappa) och somnade gott.

Idag jobbar jag.. så jag sitter återigen uppe på mitt lilla kontor och svarar glatt i telefon..

Nästa jul kommer jag HEM mamma! Nu får det vara nog med jular utan min familj efter 3 år utan dem...

Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Ha det bra och många kramar. Här snöar det för fullt nu.

2009-12-25 @ 14:35:10
Postat av: thomas

Klart prinskorven ska vara snittad i kanterna, ingen jultradition utan det!



Tråkigt att du fick se på kalle ensam. Du får ju ringa istället så ser vi tillsammans över telefonen :)



Ha några riktigt bra mellandagar! Kraaam

2009-12-25 @ 15:31:05
URL: http://djuping.blogg.se/
Postat av: Fia

Låter inte som en toppen jul men hoppas du kommer hem nästa år! Hoppas du drömde någon fin juldröm iafl :) KRAM

2009-12-25 @ 17:57:20
Postat av: mamma

JAG TAR DET SOM ETT BINDANDE LÖFTE ATT DU KOMMER ATT VARA HEMMA NÄSTA JUL!!!!!!! kram

2009-12-27 @ 10:59:04
Postat av: Sanne

Jul hemma ar trots allt ett litet stra vassare. Haller helt med dig!

2009-12-28 @ 13:50:10
URL: http://sanniday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0