Äntligen!!

äntligen är det slut på denna jobbveckan! den har varit helt fruktansvärd, inte kunnat köra så mycket (maskinen på jobbet altså) så jag har fått sopa papp några timmar typ varje kväll.. Idag körde vi inte alls utan vi hade städstopp hela dan så fantastiskt tråkigt!! men vi gick hem vid 20.00 vilket var väldigt skönt eftersom jag ska upp tidigt imorn så nu kan jag gå och lägga mig och sova min skönhetssömn!
för imorn drar jag till Idre :D:D:D:D

puss o kram till alla men speciellt till en!

Vilken helg!!

gud så skoj jag har haft i helgen..

Efter mitt inlägg i fredags så fortsatte vi dricka lite vin och cider, gjorde oss i ordning och så kom Hannas Asti fram, vi satt och drack findricka (bubbel i allafall) och vid 23 drog vi oss ner till Björn Rosenström.. det var en okej konsert, han gör sin grej och publiken sjunger  med i hans knasiga texter... thats it typ.

Efter det gick jag och buggade några vändor, Hanna och Emelie gick till ett annat tält och röjde för de kände inte för att bugga.. vilket såklart resulterade i att vi tappade bort varandra.. Jag hade inte mobilen med mig, för den låg inlåst i bilen vid tältet, så jag letade utan resultat ett tag, sen gick jag till tältet i tanken att "de kommer ju dit nån gång" ringde Hanna när jag kom tillbaka och efter många om och men så var vi alla samlade vid tältet vid 02.30, då fortsatte festen, och folk som hade tittat lite snett på oss när vi spelade twister på eftermiddagen tyckte nu att det var världens bästa idé så vi spelade säkert twister i en timma där på natten.. vid 4 kröp vi ner i våra sovsäckar, vilken kväll!! =)

Lördagen vaknade vi ganska tidigt igen för det blir varmt och kvavt när man sover 3st i ett tält,, jag och hanna delade på en tonfiskburk med lite majonäs till, ( det har nog aldrig varit så gott) :P och tog även några baconostmackor.. sen började det regna så vi slängde in allt i tältet och gick och la oss igen... slockna i några timmar till och sen gick vi till kyrkans tält där de sålde hamburgare.. blev 2 sådana till lunch, och sen var vi igång igen =)
på kvällen gick vi ner till Buggbanan vid 20 för jag var riktigt sugen på att bugga!! tror jag var på golvet nästan alla snabba danser! Träffade även på mammas körkompis JP (Jan Peter tror jag) där, han var där med Kalle Kindbom, för de hade varit här för en massa år sen i sin ungdomsdagar och ville se hur det var här nu.. skoj att träffa på någon man känner (lite iaf)
Vid 23 började Rydell & Quick spela på stora scenen! och vilken konsert!! helt fantastisk, de var så taggade, hade laddat upp med dubbla trummisar och en extra gitarrist! + att de spelar ju rocklåtar som man känner igen (de flesta av iaf) och publiken blev ju heltaggad av deras energi!
Efter det gick vi tillbaka och fick sällskap av några killar från Bengstfors som Hanna och Emelie hade träffat kvällen innan (då vi inte kunde hitta varandra) vi buggade och hade det jättetrevligt fram till klockan 02 då de slutade spela.. Då var vi kanonvarma alla 3 så vi fick den underbart bra idén att ja,. vi går och badar i sjön...
som tur var så var det en liten bit att gå till tältet och då hann vi bli kalla så vi sket i badandet, och det var nog bra, för det var sviinkallt på kvällen! jag satt och huttrade fram till halv 4 och sen gav jag upp, gick och tog på mig massa lagerkläder och kröp ner i min sovsäck, så det var nog nästan bara näsan som stack fram, och den frös jag om!! :P

Idag var jag faktiskt oförskämt pigg då jag slutade dricka vid 20 igår eftersom jag skulle köra idag. Vi gick med Killarna från Bengtsfors till Selma Lagerlöf hotellet och åt en ordentlig hotellfrukost! riiktigt gott kan jag lova!
Tältet gick alldeles för lätt att packa ihop och resten gick väldigt smidigt med..
Nu sitter jag i Hannas soffa i Kil och ska snart sätta på Twillight.. Hanna har inte sett den och jag behöver lite ögongodis att titta på så jag inte somnar, vill kunna somna gott ikväll!!
och imorn är det tillbaka till verkligheten igen, SCA i 3 veckor till... men tusen tack Hanna och Emelie för denna helgen! jag längtar tills vi bor tillsammans i Idre i vinter! =)

Hanna är modig och ger sig på att spela Twister i klänning!

skåål!

Rydell & Quick

Fryksdalsdansen dag 1

ja, jag vet det är såå inte festival att ha med sig sin dator, men jag vill ju skriva om vad som händer så den får ligga i bagaget väl gömd, och nu sitter jag i bilen :P

När jag körde till Kil igår så regnade det HELA vägen.. så jäkla tråkigt, det är så jobbigt att köra i regn.. Fick jättegod mat hemma hos Hanna innan vi körde vidare till Sunne.. kom fram, och det verkligen öste ner hela tiden.. vi kom fram vid 19 och insåg att det går verkligen inte att sätta upp ett tält i detta vädret, så vi satte oss i en typ fritidsgård och spelade lite kort, vid 20 drog buggen igång så vi gick till ett av buggtälten och satte oss där, vid 21 kom Emelie äntligen och trion var fulländad.. vid 22 hade det slutat regna så vi kunde dra upp tältet, =) och vi kom igång med cider och rosévin! :)
vid 23 spelade Alcazar, vilken show! den var helt grym, dom är verklien entertainers!! Vi satt sedan natten lång utanför tältet och pratade och myste.. =)

Idag vaknade vi vid 10 då det var en bastu i tältet, för solen behagade komma fram :D:D så dagen har spenderats åt att sola och dricka cider, har även hunnit med en omgång TP och några vändor Twister :) det är så skoj att bara vara en helg och få umgås med 2 människor jag verkligen tycker om! <3
Ikväll är det Björn Rosenström som gäller och även några turer på buggbanan!
puss o kram!

vi 3 lite halvblöta men ack så glada :)

Alcazar bjöd på en grym show!

Emelie och Hanna utanför vårt tält som vi täckt över med en
pressening så det ska stå emot regnet :P

hahah.. stackars bil!

Nej men jag är ingen kräfta :P

pack paniik!

ja, vad packar man egentligen med sig när man ska campa i 4 dagar?? eeeh., typ allt och lite till..
vet att jag har på tok för mycket kläder med mig, men va fasen, jag kör ju ändå bil, det är bara att slänga i bagaget :)
måste verkligen gå och lägga mig nu, ska ju jobba imorn innan jag äntligen får åka till Värmland och träffa mina babes!
dans-alkohol-camping-yatzy-mys! längtar såå!!

(oh by the way så är dethäringa att gå ner i vikt ganska roligt när det fungerar =) har gått ner ca 6.5kg nu och helt plötsligt passar mina "trasiga rocker" jeans som jag hade när jag gick musikteaterskolan 06/07 =D) sjukt stolt över mig själv!!

lillskiten fyller 1 år idag!

herre jesus vad snabbt ett år gått!! August-älsklingen fyller ett år idag :D grattis grattis grattis min lilla goding

August med gammelmormor och gammelmorfar..

för ett år sen =) lillskatan

En av mina absoluta favoritbilder :) såå söt!

Reunion i Skåne!

oj oj oj,, vilken helg!

Fredag eftermiddag hämtade jag upp Sanne och 3 vikingar vid namn, Alexander, Johan och Erik i Skövde och vi styrde kosan mot Skåne och Australien Reunion med Matilda, Elin och Sandra =D Hann inte mer än ungefär en mil när vikingarna började fråga när vi skulle stanna och käka :P
Jag kände för glass så Statoil neranför Jönköping fick det bli.. Killarna klagade ganska hårt över att det inte blev mc Donalds men när de insåg att det fanns mos på statoil så var det ett bra förslag helt plötsligt! =P

Resten av resan gick smidigt, Vi kom ner till Hässleholm och gick och åt på Cat´s, jag har bara bra och positiva minnen därifrån men fredagen blev allt annat, de glömde Alex beställning, Sanne hade en hel avocadokärna i sin guacamole osv.. orkar inte gå in på detaljer, men besvikna gick vi därifrån... Åkte hem till Matilda och deras jättefina  hus i Ella, utanför Sösdala.
kvällen spenderades runt köksbordet med lite rosévin och chips..

Lördagen sen, den stora dagen =P vi gick upp i ganska hyfsad tid och satte upp partytält, möblerade om hämtade massa stolar osv, vid 12.57 knäcktes första cidern.. och sen var det bara full fart hela dagen! jag och Sanne blandade massa drinkar, den ena godare än den andra, favoriten blev nog faktiskt, Pressad lime, färsk passionsfrukt, Baccardi Raz, sprite och passionsfruktsoda.. riktigt bra combo där!!

Trots det lite mulna vädret med inslag av regn så badades det friskt, självklart blev värdinnan först i (om än ganska ofrivilligt och med kläderna på) men sen badades det lite då och då under eftermiddagen,
Vi gick en tipspromenad med bara disneyfrågor som Matilda hade gjort, och uttrycket "Mot Werwoodskogen" kommer nog sitta kvar ett bra tag =)

Partajandet fortsatte kvällen och Natten lång.. Men efter ett tag insåg jag att trots att vi var i skåne och träffade massa roliga människor så låg vi 5 västgötar på övervåningen och spelade gitarr och myste...hahha.. lite skrattretande ändå, men Eriks komponerade låtar slår inte många, har inte skrattat så mycket på länge!

Vid 00.55 smög jag lite försiktigt undan, tänkte att om jag inte säger till någon att jag går och lägger mig så klagar ingen, men vid 02.15 blev jag väckt av att Alex kastade sig på mig och körde in pekfingret i örat på mig och undrade varför jag sov =P
Tror ni att jag hade lust att göra samma sak mot honom när han sov i ca 15 mil i bilen på vägen hem eller?! därför sov jag, för jag ville inte somna på vägen när jag körde hem =P
fast i och för sig så la sig Johan tidigare än mig och Sanne skulle bara "vila ögonen lite" hahah.. sötnöt!!

summan av kardemumman av det hela är iallafall att jag hade en grymt rolig helg!! Tack Matilda för att vi fick komma!

Tre vikingar, Erik, Johan och Alex i bak i bilen

194cm Erik döptes snabbt om till den 5 tältpinnen =P

värdinnan Matilda (t.v.) och hennes lillasyster Johanna
först att bli islängda i poolen

är det en pussmun Sanne?

EmSan <3

erik spelar air-trummor, Sanne air-sjunger o johan spelar air-guitarr.. =)

bra dag på jobbet!

Idag gick jobbet huur trögt som helst första timmarna,, jag trodde att klockan var 19 för då brukar jag börja bli hungrig, gött tänkte jag,, men ack så fel jag hade för då var den 16.55,,, dubbel suck!! meen i allfall efter det sen så flöt dagen på.. och det gick bra för oss idag, inte många stopp och "bra" papp (inga konstiga ordrar med lång, hal eller smal papp så vi lyckades köra över 100.000meter! :) vilket är riktigt bra!! målet för ett skift är 86.000 vilket vi sällan kommer upp i så idag var en bra dag!

När vi passerade 100.000meter

Och imorn drar vi ÄNTLIGEN till Skåne, ner till Matilda, Elin och Sandra och massa fler på Australien reunion =D ska bli så himla skoj.. från Västergötland drar jag, Sanne, Alex, Johan och Alexanders kompis Erik?! tror jag han hette. längtar verkligen till imorn! slängde precis in en tvätt i maskinen (ja jag vet att det är väldigt sista minuten) men det ska bli sol imorn så förhoppningsvis hinner det torka innan jag åker..
tar nog med mig datorn ner, så det kanske kommer något inlägg i helgen..

ha en underbar helg ni få hjältar som läser min blogg =)

puss o kram

Tävling...

Kom på att jag glömde skriva om detta i förra inlägget..
jag hade ju kändis spotting när jag var i huvudstaden..
gissa kändisparet,
Vinnaren vinner en fri fotvandring till Moholm! =)

Guess who...

Britney Spears!

oj oj oj, vilken kväll, vilken show!
För en gångs skull så började jag och Anna att göra oss i ordning i tid så vi hade till och med tid att sätta oss på altanen och njuta av eftermiddagssolen med varsitt glas vitt vin =)

När vi kom till Globen var det låång kö men vi Hittade Olga Lahrin med vänner som stod ganska långt fram i kön,, kram kram hej hej och vips så stod jag och Anna där med :P
I sann Britney anda gjorde jag en favorit i repris, hade kameran mellan benen, men jag blev inte ens visiterad denna gången som jag blev 2004,
Då kommer jag ihåg att vakterna stod och lyste med ficklampa på de få som försökte ta kort med sina mobiler. Då var scenen på ena kortsidan, denna kväll var den 3 runda stora podier i mitten av scenen.. och det blixtrade överallt! haha.. snacka om att tiderna förändras!

Circus var en väldigt bra beskrivning på showen för den var helt crazy! började med att en dvärg kom ut på scen och fick igång publiken..

Hon hade med många bra låtar, men jag fick rätt i om hur många hon faktiskt skulle sjunga live, jag gissade på en halv och det var precis så mycket live det blev, hon sjöng ungefär halva everytime, då sittandes i luften som förra gången, men denna gången under ett stort paraply och hade dansare under sig som dansade med små paraplyer, det var faktiskt väldigt stämningsfullt!

Men det jag faktiskt nästan gillade bäst var när hon helt otippat i slutet av showen drog igång "hit me baby one more time" :)
Konstigt med mig, jag fastnar alltid för de gamla låtarna, eller det kanske inte bara är jag, men det är ju de man lär känna artisten med eller vad man ska säga...

Jag tyckte även att hon avslutade konserten väldigt snabbt, för man är ju van vid att artisten tackar, springer av scen och sen kommer tillbaka och kör ett extra nummer, meen inte fröken Spears, hon hade liten liten paus och sen kom hon in och körde womanizer, tackade för sig och sen när hon sprungit ut och alla konfettibomber var sprängda så tändes lamporna och det var dags att gå hem, lite snopen kände jag mig må jag säga..

men summan av kardemumman var i allafall att jag haft en jätteskön weekend i Stockholm med min Britney, så skönt att komma iväg och snacka skit med dig! TACK för att jag fick komma =)

dags att åka hem och dra på sig industrikläderna och stålhätteskorna och jobba till 22.24 ikväll. gud så jag längtar... NOT
men nyss fick jag ett väldigt glädjande telefonsamtal så det gjorde mig glad igen! =)
pusshej!

Påväg till Globen! =)

Circus dvärgen :P

"Förbandet" bjöd på vågad underhållning

Innan självaste Brittan gjorde ståtlig entre

som sagt circus var det!

Hon körde "slave for you" i lite bollywood stil, riktigt fränt!

Fina "Everytime" sjöngs stämmningsfullt uppe i luften

Här kommer jag inte ihåg vad hon sjöng men cool stageing och
frän kostym (om man får kalla dendär baddräkten det) :P

Avslutade mäktigt med Womanizer i polisuniform =)

sthlm och makeover!

första kvällen i Storstan tog jag och Anna det mest lugnt, satt och drack vin och snackade skit..

Idag sov jag typ till 11, såå skönt! sen gjorde vi frukost i lugn och ro och bara hade det gött.. Gick ner till Wella studios vid 14 och färgade och klippte mitt hår, så nu är ja lite mörkare igen, men framför allt så tonade vi ner allt det guldiga som var i mitt hår. När Anna sen klippt mig så tyckte jag att håret var i sån där knasig längd så det hänger ner lite på axlarna, vilket gör att det alltid ser ut som att man tror det ar 70-tal för topparna böjer sig utåt.. så vi kapade lite till.. WAY ovant men jag tycker om det.. måste bara vänja mig lite känner jag.. =)

När vi kom hem var vi så hungriga att magsäcken var ut-och-in.. vi gjorde pasta med god baconsås så nu mår vi som vi förtjänar igen =) ska nog slänga oss i soffan och kolla på film nu och ladda inför imorgon och Britney Spears!! ska bli sjukt skoj!!

god mat =)

The new me..

på tåget...

Gick upp vid 5 imorse igen trots att det är lördag, för att jobba extra på sca.. har sopat ute på lagret i 8 timmar.. helt galet vad mycket pappflisor det ligger i hörnen överallt.. och ute på rullagret sopade jag nog upp 200kg papp *pjuh*

skyndade mig hem, duschade packade och tog en välbehövlig powernap sen skjutsade pappa mig till Skövde och nu sitter jag som sagt på tåget till Storstan Stockholm.. Ska ha en mysig helg med Anna, Imorn ska hon klippa och färga mitt hår och på måndag ska vi gå på Britney Spears =) ska bli hur skoj som helst!
återkommer senare när jag är framme!

pusshaj

fantasibrist gällande rubrik...

känns så skumt att jobba till 14 för man har verkligen heela dagen kvar sen. Efter jobbet igår åkte jag in till stan och tog en fika med Britney (Anna) och Justin (Anders) på ströget och sedan åkte vi alla till Huset för de ville se det.. Det hela slutade med att Anders hjälpte Johan att riva en tegelvägg?! som de förra ägarna hade fått för sig att det var fint. och jag och Anna rev tapeter... vid 18.30 åkte jag till typ Timmersdala ut till ett litet rött torp där Anna, Michael, Emilie, Mikki och Sam bor medan de är på semester i Sverige. Detta är altså Sannes mammas kusin eller syssling eller något sådant, som vi bodde hos i Avalon utanför Sydney när vi var ute och reste.. väldigt trevlig kväll! och jag blev jätteglad när Anna och Michael sa att jag gärna fick komma och hälsa på när jag reser nu i höst, så jag får visa Hanna fina Avalon! :D

Imorse trodde jag att jag hade försovit mig igen... för jag vaknade till med ett sådant ryck som man har när man somnat fast man inte ska, och tänkte fan vad är klockan men den var bara 05.03 så jag hade bara slumrat till i 3 minuter, *pjuh*
Jobbdagen flöt på ganska snabbt, och efter jobbet slumrade jag lite i soffan.. åkte och handlade med mamma och på kvällen blev vi bjudna på mat av Johans mamma, lax.. mums!!

ne, dags att fixa lite innan jag ska sova, måste göra matlåda bl.a. för det orkar jag inte imornbitti...

godnatt

Johan och Anders river vägg

Britney river tapeter

förbannade strukturtapeter!

Gick förvånansvärt bra att gå upp imorse, cyklade till jobbet småsjungandes för mig själv, =)
när jag kom dit så visade det sig att de hade jobbats natt på min maskin och torget (där pappen hamnar) var fullt.. såå vi kunde inte börja köra förns klockan 8 suck fantastiskt tråkigt att komma till jobbet i ottan, och inte kunna göra något på 2 timmar...
maskinen krånglade ganska mycket fram till halv 11, sen körde vi på och slutet av arbetsdagen gick ganska snabbt..

Efter jobbet cyklade jag hem till Tina och Johans nya hus och började hjälpa till, idag var det rivning av tapeterna i deras blivande sovrum. strukturtapeter borde skjutas!! jag och Johan sjöng i skalor om hur mycket vi hatade dem.. fii fan! tog ett bra tag och jag kommer förmodligen snyta ut aprikos-orangea snorkråkor i några dagar framåt, (hur man kan välja orangea strukturtapeter kan jag fortfarande inte förstå..) men men, nu är de väck!!

åt en jättegod rostbiffsallad med mammsen på kvällen och nu är det jättedags att sova, klockan är redan för mycket och jag ska upp klockan 5..

godnatt

Johan och hans pappa Arne fixar och grejar i det blivande sovrummet..

3 lediga dagar?

Hade fredagen ledig tog det lite lugnt på fredagen, åt lunch hos Tina och August, sen vid 18 skulle jag skjutsa Anton till Töreboda för han skulle gå på festivalen och samtidigt hämta Anna (Britney) och Åsa som skulle komma med tåget från Stockholm.. men det visade sig att deras tåg som de skulle byta till i Hallsberg inte kom, så det slutade med att jag fick köra till Hallsberg och hämta dem.. gick bra, men jag var ganska trött sen på kvällen

Lördag Hämtade Tina, Johan och August mig vid 9, och vi styrde kosan mot de värmländska skogarna. Närmare bestämt den lilla hålan jag tror gud glömt vid namn Björkmark?! Där hade Tina och Johans vänner Daniella och Johan bestämt sig för att gifta sig.. under vigseln satt jag en bit bort med August i knät och mumsade på en pasta sallad.. det underhöll honom nästan hela vigseln =)..
Efter fördrinken körde jag och plutt till vandrarhemmet där vi bodde och hade en mysig kväll,, åt fil läste saga kröp runt osv osv.. lyckades få honom att somna på 30-40 minuter, (jag hade räknat med längre) så jag var superstolt!!
vågade sen inte vara i rummet i risk för att tappa något eller vad som helst som skulle väcka honom, så jag satte på hans baby walkietalkie och la mig i en av sofforna i Allrummet och tittade på film..

I morse bestämde sig Pluttas att det var morgon 06.30.. jahapp.. bara att gå upp. Vi lekte i Allrummet ett tag, men allt blev tillslut tråkigt, så det bestämdes att vi skulle ta en promenad. gick ner till Ica i den lilla byn, och delade på ett Äpple, hittade sen en skolgård där de hade en bebisgunga så vi gungade ett tag, August somnade i vagnen påväg tillbaka, och jag blev djupt avundsjuk på honom för backen upp till vandrarhemmet var väldigt brant!

På vägen hem svängde vi förbi ICA i Kil och överraskade Hanna, skoj att få se henne i en sekund då vi aldrig kan ses för vi jobbar olika tider... men om 3 veckor är det Fryksdal :D:D ååh så jag längtar..

nu sitter jag i min soffa och slappar, är jättetrött, så jag hoppas verkligen att jag somnar tidigt och inte blir pigg snart.. för jag måste återigen släpa mig upp vid 05.00...

men jag hoppas att veckan går snabbt för det händer roliga saker i slutet av veckan :D:D:D