3 lediga dagar?

Hade fredagen ledig tog det lite lugnt på fredagen, åt lunch hos Tina och August, sen vid 18 skulle jag skjutsa Anton till Töreboda för han skulle gå på festivalen och samtidigt hämta Anna (Britney) och Åsa som skulle komma med tåget från Stockholm.. men det visade sig att deras tåg som de skulle byta till i Hallsberg inte kom, så det slutade med att jag fick köra till Hallsberg och hämta dem.. gick bra, men jag var ganska trött sen på kvällen

Lördag Hämtade Tina, Johan och August mig vid 9, och vi styrde kosan mot de värmländska skogarna. Närmare bestämt den lilla hålan jag tror gud glömt vid namn Björkmark?! Där hade Tina och Johans vänner Daniella och Johan bestämt sig för att gifta sig.. under vigseln satt jag en bit bort med August i knät och mumsade på en pasta sallad.. det underhöll honom nästan hela vigseln =)..
Efter fördrinken körde jag och plutt till vandrarhemmet där vi bodde och hade en mysig kväll,, åt fil läste saga kröp runt osv osv.. lyckades få honom att somna på 30-40 minuter, (jag hade räknat med längre) så jag var superstolt!!
vågade sen inte vara i rummet i risk för att tappa något eller vad som helst som skulle väcka honom, så jag satte på hans baby walkietalkie och la mig i en av sofforna i Allrummet och tittade på film..

I morse bestämde sig Pluttas att det var morgon 06.30.. jahapp.. bara att gå upp. Vi lekte i Allrummet ett tag, men allt blev tillslut tråkigt, så det bestämdes att vi skulle ta en promenad. gick ner till Ica i den lilla byn, och delade på ett Äpple, hittade sen en skolgård där de hade en bebisgunga så vi gungade ett tag, August somnade i vagnen påväg tillbaka, och jag blev djupt avundsjuk på honom för backen upp till vandrarhemmet var väldigt brant!

På vägen hem svängde vi förbi ICA i Kil och överraskade Hanna, skoj att få se henne i en sekund då vi aldrig kan ses för vi jobbar olika tider... men om 3 veckor är det Fryksdal :D:D ååh så jag längtar..

nu sitter jag i min soffa och slappar, är jättetrött, så jag hoppas verkligen att jag somnar tidigt och inte blir pigg snart.. för jag måste återigen släpa mig upp vid 05.00...

men jag hoppas att veckan går snabbt för det händer roliga saker i slutet av veckan :D:D:D

ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0