Reunion i Skåne!

oj oj oj,, vilken helg!

Fredag eftermiddag hämtade jag upp Sanne och 3 vikingar vid namn, Alexander, Johan och Erik i Skövde och vi styrde kosan mot Skåne och Australien Reunion med Matilda, Elin och Sandra =D Hann inte mer än ungefär en mil när vikingarna började fråga när vi skulle stanna och käka :P
Jag kände för glass så Statoil neranför Jönköping fick det bli.. Killarna klagade ganska hårt över att det inte blev mc Donalds men när de insåg att det fanns mos på statoil så var det ett bra förslag helt plötsligt! =P

Resten av resan gick smidigt, Vi kom ner till Hässleholm och gick och åt på Cat´s, jag har bara bra och positiva minnen därifrån men fredagen blev allt annat, de glömde Alex beställning, Sanne hade en hel avocadokärna i sin guacamole osv.. orkar inte gå in på detaljer, men besvikna gick vi därifrån... Åkte hem till Matilda och deras jättefina  hus i Ella, utanför Sösdala.
kvällen spenderades runt köksbordet med lite rosévin och chips..

Lördagen sen, den stora dagen =P vi gick upp i ganska hyfsad tid och satte upp partytält, möblerade om hämtade massa stolar osv, vid 12.57 knäcktes första cidern.. och sen var det bara full fart hela dagen! jag och Sanne blandade massa drinkar, den ena godare än den andra, favoriten blev nog faktiskt, Pressad lime, färsk passionsfrukt, Baccardi Raz, sprite och passionsfruktsoda.. riktigt bra combo där!!

Trots det lite mulna vädret med inslag av regn så badades det friskt, självklart blev värdinnan först i (om än ganska ofrivilligt och med kläderna på) men sen badades det lite då och då under eftermiddagen,
Vi gick en tipspromenad med bara disneyfrågor som Matilda hade gjort, och uttrycket "Mot Werwoodskogen" kommer nog sitta kvar ett bra tag =)

Partajandet fortsatte kvällen och Natten lång.. Men efter ett tag insåg jag att trots att vi var i skåne och träffade massa roliga människor så låg vi 5 västgötar på övervåningen och spelade gitarr och myste...hahha.. lite skrattretande ändå, men Eriks komponerade låtar slår inte många, har inte skrattat så mycket på länge!

Vid 00.55 smög jag lite försiktigt undan, tänkte att om jag inte säger till någon att jag går och lägger mig så klagar ingen, men vid 02.15 blev jag väckt av att Alex kastade sig på mig och körde in pekfingret i örat på mig och undrade varför jag sov =P
Tror ni att jag hade lust att göra samma sak mot honom när han sov i ca 15 mil i bilen på vägen hem eller?! därför sov jag, för jag ville inte somna på vägen när jag körde hem =P
fast i och för sig så la sig Johan tidigare än mig och Sanne skulle bara "vila ögonen lite" hahah.. sötnöt!!

summan av kardemumman av det hela är iallafall att jag hade en grymt rolig helg!! Tack Matilda för att vi fick komma!

Tre vikingar, Erik, Johan och Alex i bak i bilen

194cm Erik döptes snabbt om till den 5 tältpinnen =P

värdinnan Matilda (t.v.) och hennes lillasyster Johanna
först att bli islängda i poolen


är det en pussmun Sanne?

EmSan <3

erik spelar air-trummor, Sanne air-sjunger o johan spelar air-guitarr.. =)

Kommentarer
Postat av: Britney

Verkar som om ni haft en toppenhelg, kul! :)

2009-07-21 @ 23:02:26
Postat av: Matilda

Tack själva!! Va skitkul att ni kom!! DET FÅR VI GÖRA OM NÅN MER GÅNG!!! <3<3<3

2009-07-22 @ 15:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0