Vilken helg!!

gud så skoj jag har haft i helgen..

Efter mitt inlägg i fredags så fortsatte vi dricka lite vin och cider, gjorde oss i ordning och så kom Hannas Asti fram, vi satt och drack findricka (bubbel i allafall) och vid 23 drog vi oss ner till Björn Rosenström.. det var en okej konsert, han gör sin grej och publiken sjunger  med i hans knasiga texter... thats it typ.

Efter det gick jag och buggade några vändor, Hanna och Emelie gick till ett annat tält och röjde för de kände inte för att bugga.. vilket såklart resulterade i att vi tappade bort varandra.. Jag hade inte mobilen med mig, för den låg inlåst i bilen vid tältet, så jag letade utan resultat ett tag, sen gick jag till tältet i tanken att "de kommer ju dit nån gång" ringde Hanna när jag kom tillbaka och efter många om och men så var vi alla samlade vid tältet vid 02.30, då fortsatte festen, och folk som hade tittat lite snett på oss när vi spelade twister på eftermiddagen tyckte nu att det var världens bästa idé så vi spelade säkert twister i en timma där på natten.. vid 4 kröp vi ner i våra sovsäckar, vilken kväll!! =)

Lördagen vaknade vi ganska tidigt igen för det blir varmt och kvavt när man sover 3st i ett tält,, jag och hanna delade på en tonfiskburk med lite majonäs till, ( det har nog aldrig varit så gott) :P och tog även några baconostmackor.. sen började det regna så vi slängde in allt i tältet och gick och la oss igen... slockna i några timmar till och sen gick vi till kyrkans tält där de sålde hamburgare.. blev 2 sådana till lunch, och sen var vi igång igen =)
på kvällen gick vi ner till Buggbanan vid 20 för jag var riktigt sugen på att bugga!! tror jag var på golvet nästan alla snabba danser! Träffade även på mammas körkompis JP (Jan Peter tror jag) där, han var där med Kalle Kindbom, för de hade varit här för en massa år sen i sin ungdomsdagar och ville se hur det var här nu.. skoj att träffa på någon man känner (lite iaf)
Vid 23 började Rydell & Quick spela på stora scenen! och vilken konsert!! helt fantastisk, de var så taggade, hade laddat upp med dubbla trummisar och en extra gitarrist! + att de spelar ju rocklåtar som man känner igen (de flesta av iaf) och publiken blev ju heltaggad av deras energi! 
Efter det gick vi tillbaka och fick sällskap av några killar från Bengstfors som Hanna och Emelie hade träffat kvällen innan (då vi inte kunde hitta varandra) vi buggade och hade det jättetrevligt fram till klockan 02 då de slutade spela.. Då var vi kanonvarma alla 3 så vi fick den underbart bra idén att ja,. vi går och badar i sjön...
som tur var så var det en liten bit att gå till tältet och då hann vi bli kalla så vi sket i badandet, och det var nog bra, för det var sviinkallt på kvällen! jag satt och huttrade fram till halv 4 och sen gav jag upp, gick och tog på mig massa lagerkläder och kröp ner i min sovsäck, så det var nog nästan bara näsan som stack fram, och den frös jag om!! :P

Idag var jag faktiskt oförskämt pigg då jag slutade dricka vid 20 igår eftersom jag skulle köra idag. Vi gick med Killarna från Bengtsfors till Selma Lagerlöf hotellet och åt en ordentlig hotellfrukost! riiktigt gott kan jag lova!
Tältet gick alldeles för lätt att packa ihop och resten gick väldigt smidigt med..
Nu sitter jag i Hannas soffa i Kil och ska snart sätta på Twillight.. Hanna har inte sett den och jag behöver lite ögongodis att titta på så jag inte somnar, vill kunna somna gott ikväll!!
och imorn är det tillbaka till verkligheten igen, SCA i 3 veckor till... men tusen tack Hanna och Emelie för denna helgen! jag längtar tills vi bor tillsammans i Idre i vinter! =)

Hanna är modig och ger sig på att spela Twister i klänning!

skåål!

Rydell & Quick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0