sol och Bobkörkort!

Solen har äntligen hittat till Idre! har jobbat i liften i helgen solen har bara gassat på mig! Har stått i bara underställ och fleacetröjan (utan ärmar) och jobbat, + mina pilotbrillor! heelt underbart!!

Idag var jag ledig vaknade några gånger på morgonen, och vid 10.20 stod jag inför valet att vända på mig och somna om och förmodligen sova bort halva dagen, eller sätta mig upp, ringa Hanna och tjata upp henne så vi kom upp på fjället nån gång..
jag tog alternativ nummer 2. och vilken härlig dag det har varit!!
Tänkte att jag hyr skidor idag eftersom det var ganska varmt och vi kom ganska sent för jag orkade inte hålla på att trycka bort massa snö med brädan, men efter ett åk insåg jag att jag faktiskt ändå ville åka bräda för det var inte så uppåkt som jag trodde. Samtidigt insåg Hanna att hon verkligen behövde valla sina skidor, så vi gick in till hyran och lämnade in hennes skidor, skruvade om mina hyrskidor så de passade hennes pjäxor och jag tog min älskade bräda istället,

Efter det flöt dagen på i ett rasande tempo. Vi svischade ner i backarna och bara njöt, Enligt yr.no så skulle det regna idag, men vi fick besök av solen även idag, =D.. (och fräknarna har bara poppat upp i mitt ansikte igen)
När våra ben sa att "nu är det dags att sluta åka" gick vi till Tillfället och käkade husman, (som idag var fläskfilé, potatisgrattäng och bearneise sås) så fick vi med oss Rikard och Erik till barnbacken där vi tog bob-körkort =)
helt galet roligt, och barnen i oss kom fram =D (jag var förövrigt kass på att köra banorna men jag klarade alla tillslut) =P

Och när vi sen skulle åka hem fick jag hjälp av grabbarna att byta torkarbladen på Hippo, (jag och Hanna insåg snabbt att det skulle bli för krångligt att försöka själva ;) men nu är det nya och fina torkare på!)

Nu på kvällen har jag, Hanna och Rikard kollat på film och ätit Ben & Jerryglass, riktigt bra slut på en riktigt bra dag!!

solsolsolsolsolsolsolsolsolsolsolsolsolsolsolsolsol!!!!
sol!
in action!
bob em
Hanna in action!
bob hanna
yeah! =P
bobkörkortet!
Snälla och hjälpsamma pojkar =)
torkarblad


Kommentarer
Postat av: thomas

ju mer sol desto bättre, sommare KAN inte komma fort nog!



Här får du en rebus att leka med när du har tråkigt på bokningen: OOO (tips: det är något rörigt)

2009-03-17 @ 03:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0