Telemark minsann!

Imorse åkte jag, Sanne och Hanna till skicenter syd och hyrde oss telemarksskidor..
mötte upp Johan utanför skidskoleområdet och fick en lektion i telemarksåkning.. vi höll oss i flacka backar och efter ungefär en timma hade jag fattat grejen och det kändes riktigt bra, men vi höll oss i gröna backar för annars fick man upp för mycket fart =P jag har länge varit tveksam till Telemark, men idag har jag verkligen ändrat uppfattning! det är asskoj!

Vid lunch drog jag och Hanna ner till byn för att handla mat till tacos och hon skulle hämta lite kläder, eftermiddagen spenderades återigen på telisarna, efter ett åk kände dock Sanne att hon behövde åka hem och vila lite, jag och Hanna kämpade på några åk till, men det brände ganska bra i låren och benen kändes som sirap så vi tog det mest lugnt och tog kort på varandra.. men vi höll ändå ut till runt 16.00.. när vi kommit till stugan inser Hanna att hon glömt sina jeans hemma. Så det var bara att köra ner till byn igen... :P

Nu har vi precis avnjutit en tacos-måltid och ska snart bege oss till Farfars och dricka varsin mojito =)
chip o haj!

Jag åker Telemark.
jag telemark
Hanna fräser fram!
hanna telemark

Kommentarer
Postat av: Fia

Visst är telemark helt underbart!!! ännu bättre i pudersnö ;)

2009-03-25 @ 21:51:47
Postat av: Alex

Fan de ser härligt ut. :) själv sitter jag och avnjuter en öl på toppstugan. Jordens oväder ute! Burr

2009-03-27 @ 12:08:33
Postat av: Hanna

Vi ser ju ut som riktiga proffs ;)

2009-03-27 @ 13:06:18
URL: http://hannahhh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0