studio =)

När jag kom till Göteborg mötte jag upp Karin och Jennie, åkte hem till dem och packade med lite ljudgrejer och sedan begav vi oss iväg till Karins skola för att spela in!

Började med att spela in Pianobakgrunden till "där björkarna susar" som jag ska sjunga på bröllopet i sommar.. Lite jobbigt att spela in den eftersom pianoklinkandet går i ett hela låten så om man spelar fel är det bara att börja om från början även om det är i näst sista ackordet,, men efter några tagningar så gick det bra.. något litet småfel men det kommer bara höras för det tränade örat..

Efter det började vi spela in "sånglåtar" började med att spela in Sanna Nielsens låt "vågar du, vågar jag".. efter det fortsatte vi med "Save the best for last", en jättefin ballad som Elin i min klass spelade in på höstterminen, har lyssnat mycket på den för jag tycker verkligen om den.. så det lät lite konstigt när jag hörde mig själv sjunga i låten för jag är så van vid att det ska vara Elins röst i den..
Det gick så fort att spela in dem så vi hann med "Kärleken är" också. =) såå otroligt skoj att spela in och sjunga igen!! väntar spänt på att få höra när Karin har mixat låtarna

Efter studion Tog jag spårvagnen och mötte upp jossi, vi gick och handlade mat.. Har nog inte varit så hungrig på väldigt länge! magen kändes heeelt tom, tänkte inte alls på det när vi spelade in, men efter vart jag vrålhungrig!
men en god kebabgryta senare så mådde jag som en prinsessa igen..

en väldigt trött prinsessa dock för jag sov bara 3,5 timma inatt.. so its time to go night night..
ciao!

Kommentarer
Postat av: thomas

hmm, ska nog ta och gömma en ärta i soffan och se om du märker av den..

2009-05-27 @ 01:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0