en dag i min mors fotspår!

uppgång 05.30 *pust* åkte med mamma in till KSS, fick gröna kläder att hoppa i, took sköna! som mjukisar =P, fick låna sånadär gröna "träskor" och en fin mössa, så var jag färdigklädd för en dag som operationssköterske praktikant. eller ja, praktikant och praktikant, lycklig som har en mor som jobbar som det så jag får gå med och titta en dag =)

och det var jätteintressant, följde med in på operationer och pratade mycket med narkossköterskorna, för det är något jag funderat på om jag vill bli, fick titta ner i halsen på en patient och se stämbanden innan de för ner andningstuben där, (så som de gör i ER som alltid är problematiskt för de har ju såå urakuta patienter i den tv-serien =P) well well, de va coolt! dagen gick jättefort, för det hände ju nya saker hela tiden!

"passade även på" att ta ett nytt blodprov för att se om jag möjligen kanske kan få äta en räka eller 2 till i mitt liv, jag vågar inte hoppas, men usch vad jag vill!!!!! som Hanna skrev på msn förut, hon hoppas åt mig ;)

Nå vad tycks, passar jag i de gröna operationskläderna? =P

Kommentarer
Postat av: emelie andersson

ja det var lite du skulle man kunna säga :) och med en sån trevlig sköterska skulle ajg nog inte vara så jävla spruträdd

2009-11-23 @ 23:09:43
URL: http://frommywindowabove.blogg.se/
Postat av: Bengt-Arne

Det ser väl bra ut fortsätt på den linjen.

BA

2009-11-24 @ 07:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0