Nagra dagar i Patong!

ber om ursakt for valdigt dalig uppdatering, men nar jag val tankte blogga for nagon dag sen sa var internet sa langsamt sa det gick inte..

Vi har i allafall varit i Patong utanfor Puket nagra dagar. Tog en minibuss dit, som skulle ta 1,5 timma.. Det tog 4 meen inte var vi ledsna for det! Marika, min aldsta barndomsvan jobbar for tillfallet i Patong pa ett lyxhotell dar, men hon bodde pa ett stalle som hetter Baramee Hip och hade fatt ner priset till 500 baht per natt at oss, och josses vilket stalle, varsta lyxen! det var som att bo pa hotell =)

har haft 3 jattemysiga dagar i Patong, gatt runt och prutat pa marknader, atit jattegod mat, (min nya thaifavorit ar Phad Thai) huuur gott som helst! En dag akte vi ut till en strand som Marika rekommenderat, som hette Paradise beach, och det var det! den va jattefin, tyvarr sa hade vi lite otur med vadret sa det kom skurar och var lite mulet men det var jattevarmt och skont anda, sa det var bara att ga och bada nar det regnade =P

I forrgarkvall gick vi till ett stalle som hette Rock city, dit vi hade betalat 1000 baht (ca 220kr) och da fick man dricka sa mycket man ville mellan 21-23,, det blev ganska mycket dricka den kvallen, men vi hade jatteskoj och det va bara bra rockmusik hela kvallen!! =)

Nu ar vi tillbaka i Ao Nang igen, for om 2 dagar ska vi fa skjuts till koh Pan Jan (eller hur de nu stavas) och ga pa full moon party, (fest pa en hel strand natten da det ar fullmane) under lagsasong som det ar nu brukar det vara ca 10 000pers dar, hogsasong kan det vara upp till 30 000... ser fram emot det!

Hoppas ni har det bra hemma i hostrusket, har fatt rapport fran Idre att det nu ar ca -3 och snokanonerna gar for fullt! =D badar gott till om en manad nar jag aker upp dit igen.. kanns jattekonstigt, 29oktober sitter jag i ett stekhett thailand och 29 november sitter jag i ett svinkallt Idre, men da har jag ju Magnus som varmer mig! langtar sa efter honom <3 bara en manad kvar alskling!!

Vart rum pa Baramee Hip

En av poolerna pa marikas lyxhotell..

Jag och Pillan pavag till stranden.

Lilla sota froken fraken ;)

Jag och Hanna hittade en gunga =)

Zandra och Pillan pa Rock City


Jag och Hanna pa Rock City


Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Vad trevligt och lyxigt ni har det vore inte fel att vara där, men det är bra här också

2009-10-29 @ 16:25:43
Postat av: Mamma

Regn dimma minusgrader tur att man har ett bra element + motorvärmare i bilen nä jag är inte bitter för att ni har det varmt och skönt jag slipper ju fräknar hahahhah kram mamma

2009-10-29 @ 21:35:50
Postat av: Sanne

host Ko Pha Ngan host :P



Ser harligt ut! :D

2009-10-30 @ 07:59:19
URL: http://sanniday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0