Da har det skett igen!! =D

Jag har ater igen kastat mig ut ur ett plan pa 4000m hojd och fallit 200km/h i 45 sekunder! =D

Vid 10.20 gick jag och Hanna till Nzone "kontoret" och fyllde i lite papper, fick se en video och de forklarade hur de hela skulle ga till, (precis samma intro som nar jag hoppade for 1,5 ar sen)

sen akte vi ut till sjalva fallskarmstallet, och vi fick aka nastan i forsta planet upp, sa det va skont att vi inte behovde vanta sa lange. Fick varsin overall, hjalmgrej, handskar och glasogon sen fick vi sitta och vanta lite, efter en stund kom vara "tandem masters" med selar som vi fick hoppa i, min hette Greg. valdigt trevlig karl! efter en liten stund till sa gick vi ut till det pyttelilla planet och hoppade i, jag gick i forst (hoppade ut sist) planet lyfte och vi var pavag.. sag pa Hanna att hon var valdigt nervos men jag tror hon var lite forvantansfull ocksa =) Nar jag sa till Greg att jag hade hoppat dar for 1,5 ar sen sa sa han bara "oh maybe we'll try something different then" och sen fraga han "are you up for anything?" och jag tankte bara.. jaha vad betyder det nar man sitter i ett pyttelitet flygplan och ar fastspand i en sele till honom.. men galen som jag ar sa sa jag bara hell yeah, och det resulterade i att vi gjorde en backflip ut ur planet.. (han satt med ryggen mot oppningen och jag satt i planet och tittade pa andra langsidan inne i planet och sa kastade han sig bakat sa vi gjorde en kullerbytta) sa jakla frant!! =D
Och denna gangen bestallde jag inte fotografi och filmning for de kostar lite for mycket nar jag redan har jattebra bilder fran forra gangen. Sa jag kunde titta pa vyerna mycket mer denna gangen jamfort med forra da det mest handlande om att "leka" med fotografen for att fa sa bra bilder som mojligt.

Det ar verkligen beroende framkallande att hoppa for man far sa mycket adrenalin som rusar genom kroppen =) sa sorry mamma men det var verkligen inte sista gangen jag hoppade!

Jag och min "tandem master" Greg

Fran forra gangen jag hoppade...



Kommentarer
Postat av: mamma

Min älskade galna unge tänk på din mors nervet kram

2009-09-03 @ 13:49:08
Postat av: Bengt-Arne

Ta det lungt, men det måste vara en skön känsla att sväva fritt i luften.

BA

2009-09-03 @ 17:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0