Open Water dyk certifikat =)

Nu var det klart! jag har tagit mitt Open water dykcertifikat =) andra dagen av teori gick jattebra! jag var den enda i klassen som hade alla ratt pa teoriprovet *stolt*

Sen i forrgar var det dags att aka ut till Stora Barriarrevet.. saaaaaa coolt! att vara 12 meter under vattnet och leka med en sjogurka =P sag Nemo och en stingrocka och nar jag snorklade hittade vi aven en whitetipped reefshark =D (forlat igen mamma) och sjalvklart 1 miljard andra fiskar och koraller... (eftersom vi hade utbildning och skulle gora massa saker under vattnet sa kande vi inte att det var vart att hyra en kamera sa det blir tyvarr inga fiskbilder denna gangen..)

klarade alla "skills" som man skulle klara av och har nu mitt certifikat for open water vilket betyder att jag far dyka ner till 18 meter med en dykkompis (behover altsa inte nagon guide eller divemaster)

Igarkvall gick vi ut for att fira, med var dykinstruktor, och nagra andra fran baten, en riktigt trevlig kvall! kom i sang nan gang vid halv 3 sa vi har inte varit jattepigga idag, men det har varit fint vader sa vi har legat och solat och badat vid lagunen =)

Imorn bar det av till mitt alskade Sydney! *yey*

solbabes!

Redo for en bat/dyk-tur pa Osprey 5 baten


Tankrummet, dar alla syretankar och dyksaker finns!

Wally! en Maourifisk som kommer och halsar varje gang baten stannar
vid Hastings reef, jag simmade lite med honom men hade ingen kamera
sa jag fick ta en internetbild..


Kommentarer
Postat av: sandra

GRATTIS till certifikatet!!



Fy faan vilken äcklig fisk, hade jag mött en sån hade jag nog simmat åt andra hållet, den ser brutalt stor ut!!

2009-09-29 @ 11:10:55
Postat av: thomas

Haha, den filuren ser ut som fisksläktets barry white! Grattis till certet!!

2009-09-29 @ 13:14:09
Postat av: emelie andersson

och så ringde ni också!^^ fatta hur glad jag blev nr ni ringde^^ och grattis! saknar er, puss

2009-09-29 @ 14:50:52
URL: http://frommywindowabove.blogg.se/
Postat av: Bengt-Arne

Grattis en snygg fisk. Ha det bra

2009-09-29 @ 15:08:38
Postat av: Mamma

KRAM :)

2009-09-29 @ 22:27:21
Postat av: Fia

2 hajar på 1 resa! fuskit de här nu du ;) hih..

Hoppas ni har de gott där nere, här börjar frosten komma nu så de e svinigt kallt!



Stor kram!!!!

2009-09-30 @ 23:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0