Mys i Göteborg!

Söndagkväll och jag sitter i min säng.. Min älskling åkte tillbaka till Idre för några timmar sen..

Vi hade en jättemysig dag i Göteborg igår.
Tog tåget vid 08.30 från Mariestad. Gick på stan i några timmar innan vi åt lunch på ett kinaställe.

Tog sen spårvagnen till Liseberg och gick in, vi tog ett strög förbi några av de största åk attraktionerna och såg att det var ca 1 timmas kö till dem och beslutade då att det inte var värt att köpa åkband, vi gick istället runt och tittade, spelade på chokladhjul och köpte sen kuponger till att åka 2. Vi åkte Bergbanan och Kanonen, :) superskoj!

Spenderade desto mer pengar på chokladhjulen, tillslut vann jag en liten noblessask, superlycklig!!
Meen Magnus skulle ju såklart vara värre :P han vann en stoor geisha! men lika glad blev jag för det! :D

Åt såklart också sockervadd vilket jag tycker är en självklarhet när man är på Liseberg, men för första gången i mitt liv, så orkade jag inte äta upp hela, det var för sött.. kan knappt tro det. Börjar jag bli gammal? hahah

Efter några timmar började det tyvärr regna. Vi hade lämnat in våra jackor och mitt paraply i garderobsinlämningen för vi ville inte "släpa" på det :P så vi gick och köpte 2 regn ponchos :P väldigt sexigt.

Efter en stund gav vi upp, det var liksom inte lika roligt att gå omkring där inne när det regnade. Vi tog spårvagnen tillbaka in till stan. Gick till en mysig resturang vid kungsportsplatsen och åt varsin jättestor räkmacka. jag tog ett glas rosé och Magnus tog en öl.

Vi tog tåget hem och blev hämtade av Anton och Isabell. Tack för skjutsen!

sockervadd = givet!

Magnus vann sjärnvinsten =)

Min starka man! =)

Sen började det regna, då blev vi inte så glada...


Men allt som allt så var dagen jättemysig! :D nu är det dags att gå och lägga sig snart för imorn börjar näst sista jobbveckan... godnatt

Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Trevliga bilder

2010-08-09 @ 08:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0