helgen som varit..

I fredags efter min praktik tog jag tåget ner till skåneland..
tåget var lite försenat men blev i slutändan bara 40 min sen vilket är ganska bra för att vara sj. :P
efter att snabbt ha fixat mig så åkte vi till Tunneberga gästgiveri för att äta julbord med Magnus jobb, det var mycket trevligt! väääldigt mkt sill på julbordet dock, säkert 25 olika sorter.. provade 2 sorter, så jag har iaf ätit sill i år vilket hör till ovanligheterna!
och deras efterrättsbuffé var inte att leka med kan jag säga!!

mysigt julbord


På lördagen var det dags för lite släktträff för att fira Magnus lillasyster Hanna som fyller år nästa vecka.. tog inte så mycket kort men fick ett bra på Magnus och hans systerson David som tittade på Mamma mu och busade inne i Hannas sovrum


imorse sov vi jättelänge.. tittade på klockan vid 8.30 men då hade ingen av oss lust att mer än öppna ögonen ge varandra en puss och sen somna om.. nästa gång vi öppnade ögonen var klockan 11.30. såå skönt! tror vi båda behövde det efter jobb och tentaplugg.

åkte till Ittala outlet och kikade runt en sväng. och sen lagade älsklingen köttfärsås och spagetti till oss..
min mästerkock i sitt kök i hans lägenhet.


Det var riktigt tungt att säga hejdå, ville verkligen inte hem till en tom lägenhet med massa plugg som hänger över mig.. men jag fick besök på mitt stopp i Hässleholm av Elin och Thilda, min alldeles egna välkomst kommité :) såå underbara som kommer ner till stationen bara för att hänga med mig i 30 min *kärlek*
De ska snart åka till Thailand och fortsätta sina dykarcertifikat till advanced och nitrox tror jag det var..
inte avundsjuk alls.......
Underbaringar


När jag kom hem så pyntade jag min lägenhet lite så det skulle bli lite julmysigare här hemma adventsstakens 3dje ljus är tänt och tomten jag köpte för några veckor sen sitter nu och vaktar i ett hörn :)


Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Snygg tomte

2010-12-13 @ 08:41:40
Postat av: Elin

Jaaa,, det va super kul att ses på ännu en stationsdejt=)!! Dock är det divemasters vi ska bli,, är det tänkt!! Ha det toppen så hörs vi!!! PoK

2010-12-16 @ 20:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0