Årsredovisning -09

Här kommer Årsredovisningen för 2009..
(Helen du ligger efter) =P

Januari
x | Snöade en jäkla massa uppe i Idre

x | Fick mitt efterlängtade mvg i Historia

x | Började jobba i bokningen

x | skottade en helvetes massa snö =P


Februari
x | Hippo-bilen fick för sig att totaldö och inte starta efter x-antal kallstarter

x | Jag var förkyld en hel massa denna månad.

x | Hade personalfest-bowling med Liften

x | Åkte till Sälen med Jessica och Sofie å festade med Emelie en helg

x | Marika och Wille kom på besök

x | Vi införde Lodis-onsdagar bland personalen =)

x | Alex kom på besök.

x | Firade Hannas 20års dag


Mars
x | Hade en bak-och-fram & ut-och-in fest på Lodjuret

x | Hjälpte Emelie att lära sig åka snowboard

x | kom över en miljon kronor gränsen för vad jag sålt i Bokningen

x | Fick nästan en hjärtattack när jag trodde Caroline af Ugglas vann melodifestivalen, glad att det var Marlena som vann.

x | Tog bob-körkort =)

x | Glömde stegen på vajern när jag körde igång liften, vilket resulterade i en avbruten stege och en urspårad lift.

x | Mamma, Pappa, Tina, Johan, August och Sanne kom på besök!

x | Testade att åka telemark för första gången i mitt liv

x | Var Aske (Idres Maskot) för första gången.


April
x | Fick en dunderförkylning av familjen som gjorde mig sängliggande några dagar.

x | Första utomhusafterskin på Dantes

x | Lekte dansk med Hanna och åkte snowblades

x | Körde till Stöten och hälsade på Sanne med familj som var där på semester

x | Festade på fjällis i Tandådalen med Sanne, Emma m.fl.

x | Blev bjuden på 3-rätters påskmiddag av Hanna

x | Flyttade upp på fjället och bodde i stuga sista veckan av säsongen

x | Drack alldeles för mycket alkohol denna vecka =P

x | Hade även oförskämt trevligt denna vecka

x | jobbade sista dagen som liftvakt för denna säsongen

x | Hade personalafterski på Dantes, sjukt lyckad och jag fick t.o.m sjunga på scenen

x | Packade in mig själv och Hanna i Hippobilen och körde hem via Kil.

x | köpte en ny lila mobil

x | Hanna kom ner och hälsade på mig =)

x | Åkte och buggade i Lidköping (Hanna blev buggfrälst)

x | Hälsade på vänner och massa gamla m1or i Göteborg
 
Maj
x | Lämnade Hippo-bilen till bilskadecentret.. bye bye love!

x | Firade valborg i Alhagen och med Pappas hamburgare och i Skövde med Pillan

x | Shoppade i Skövde med Anton

x | Umgicks väldigt mycket med Tina och August <3

x | Elin från Hässleholm som vi träffade i Australien kom på besök

x | Hanna kom och hälsade på!

x | Åkte ner till Göteborg och bokade vår resa

x | Firade min 22års dag där med Hanna och Jossi

x | Klippte av mitt långa hår som jag haft i en herrans massa år

x | Var barnvakt åt wille i 4 dagar

x | Besökte Liseberg med Anton, Markus, Wille och Sanne

x | Sjöng på Lindas dotters Englas dop i Berga kyrka

 

Juni
x | Firade nationaldagen i Smedjebacken med Emelie och Hanna

x | Fick någon inflammation i foten som gjorde att jag knappt kunde gå

x | Hälsade på Hanna i Kil

x | Började jobba på SCA igen

x | Firade midsommar hos Helen och Anton, och fick ett väldigt trevligt sms =)

x | Buggade på Ohlstorp

x | Sjöng på Farbror Mats och Pias Bröllop

x | solade och badade i det varma junivädret


Juli

x | Var barnvakt åt August när T & J gick på bröllop i Värmland

x | Hjälpte till att riva tapeter i T & J nyköpta hus

x | Hälsade på Sannes Sysslingar som vi träffade i Sydney (avalon) när de var på Sverigebesök.

x | Träffade Kärleken i mitt liv Magnus Larsson 09-07-09 <3

x | Åkte till Stockholm, träffade Anna och Gick på Britney i Globen

x | Drog ner till Skåne (Ella) och hade Australien reunion med Sanne, Alex, Johan och Erik. Sjukt skoj helg

x | Magnus kom på besök efter att ha varit hemma i Skåne på semester

x | August fyllde ett år

x | Åkte till Värmland och campade, buggade, festade, umgicks med  älsklings Hanna och Emelie på Fryksdalsdansen =)

Augusti
x | Körde upp till Idre och hälsade på Magnus

x | Buggade i Sandhem

x | Jobbade extra på Idasbrygga en kväll

x | jobbade min sista dag på SCA för i år.

x | Min älskade Doris gick bort R.I.P

x | Magnus kom ner och hälsade på <3

x | Jag och Hanna började vår ”halva jorden runt resa”

x | Flög i 42 timmar via Köpenhamn, London, Hongkong och Auckland innan vi kom fram till Christchurch.

x | Hyrde vår bil Nissan som vi såklart döpte till Sunny =)

x | Körde ner till Nyssah i Winton

x | Lekte bönder i en dryg vecka med mjölkning och fyrhjulskörning

x | Träffade Nyssahs son Jared som var 2 månader gammal

x | Matade Lamm hos Keri och Mark

September
x | Körde till Queenstown

x | Hoppade Fallskärm igen!

x | Åkte snowboard i Cardrona =)

x | Hoppade Canyonswing

x | Var på pubrunda och träffade Aussiekillen Tom

x | Körde till Hanmer Springs alla 3 och badade i naturligt varma källor

x | Red över åkrar och ängar

x | Flög till Fiji och Lärde oss snabbt Fijitime Fijiway!

x | Besökte 8 öar på 10 dagar,

x | Träffade många underbara människor bl.a. Matt och Julie från USA

x | åt en jävla massa ris

x | Lärde mig öppna en kokosnöt!

x | Flög till Cairns

x | Tog Openwater dyk certifikat =)

Oktober
x | Flög ner till Sydney

x | Hälsade på Sanne och hennes sysslingar i Avalon

x | Besökte Black Bird Café där vi jobbade för nästan 2 år sen

x | Turistade oss med t.ex. Harbourbridge, Operahuset, Taronga Zoo, Aquarium & Paddys Market

x | Såg Wicked!!

x | Spenderade 22h i Filippinerna

x | Flög till Thailand. (sista landet för detta resmålet)

x | Tog oss ner till Ao Nang, där Pernilla och Sandra väntade på oss

x | Badade och solade mycket

x | Fyllde i min tatuering med Bambutatuering

x | Upptäckte hur god Swensens glass är!

x | Träffade Marika Foglé min älskade barndomsvän i Patong där hon just nu jobbar

x | Gick på rockfest i Patong med Hanna, Pillan och Zandra!


November

x | Åkte tillbaka till Ao Nang
x | Åkte på en jäkla däng av feber och diarré

x | Blev bestulna på lite pengar i vårt rum

x | Jag och Hanna sa tillfälligt hejdå till Pillan och Zandra och åkte till Koh Samui

x | Bodde på Sea breaze bungalows, och badade i deras Pool

x | Hade en jättemysig vecka på Koh Samui!

x | Åt på jättegoda resturanger, och hittade en svensk resturang där vi åt kladdkaka!

x | Spenderade våra sista dagar i Bangkok med Pillan och Zandra igen =)

x | Kom med sista flyget som fick flyga hem pga att Finn-air flygstrejkade. Kom till Stockholm istället för Göteborg.

x | Spenderade en dag hos Britney som Klippte och färgade mitt hår

x | Njöt av att vara hemma och umgås med Familjen

x | Blev chockad över hur stor August blivit.

x | Bakade lussebullar med August och Mamma

x | Testade på att vara Operationssköterska en dag

x | Spenderade en helg med Hanna i Kil/Karlstad, festade och tittade på New Moon

x | Åkte ÄNTLIGEN upp till Idre och fick träffa min älskling igen <3

December
x | Började jobba i Bokningen igen.

x | Åkte massa bräda innan allt folk kom

x | Flyttade in i 4an som jag ska dela med Hanna och Emelie

x | Var med på Liftens introvecka då jag ska jobba där efter v.6

x | Hade kickoffmiddag som var mycket trevlig

x | Träffat många nya vänner

x | Tom som vi lärde känna på Nya Zeeland kom hit och ska spendera jul & nyår här

x | Fick ett jättefint Thomas Sabo armband i Julklapp av Magnus =)

x | Fick många andra fina julklappar av familjen

x | Åkte bräda på Julafton och hade sen knytkalas med lifttjejorna

x | Tog skoterkörkort i mellandagarna =)
x | Firade nyår med Älsklingen hemma hos Jacob och Lovisa


Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Du det var en himla mycket att läsa men det var kul.

Kramar

2010-01-01 @ 17:11:25
Postat av: Helen

Haha, ja men min finns upp nu också ju!! :p



Kram!

2010-01-04 @ 22:49:24
URL: http://kallgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0