nattblogg

Kan inte sova, har haft svårt för att somna sen jag kom in, (inte så många dagar jag vet) men det grämer mig.. jag brukar inte vara den som har svårt att somna trots att mitt rum är en bastu på sommaren...

det som grämer mig är att jag inte vet hur f-n jag ska få tag på någonstans att bo... är medlem i stångåstaden och student i Linköping, men när man går in och tittar på ettor så står det lite fint i ena hörnet
"för att vara topp 5 för denna lägenhet krävs 1150poäng"
jag har 122.. man får ett poäng per dag man är medlem, vilket betyder att de som söker lägenheterna har varit medlemar där i över 3 år... för 3 år sen bodde jag i Bjärnum och hade bara tankar på att bli musikalartist, inte att jag kanske skulle ta och ställa mig i bostadskö i Linköping för dit vill jag nog om 3 år...

Känns förjävligt, jag ska flytta för att börja ett "nytt" liv och plugga. Men jag har ingenstans att bo. jag tycker inte om det, för jag kan inte komma på något sätt att lugna ner mig. Tina nämnde att hon bodde hos sin kompis första månaden som hade fått ett rum i korridor innan de hittade en 3a som de sen delade, för Tina hittade inte någonstans att bo då hon kom in på andra uttagningen som är 1 Augusti. Betyder det att jag har till 1a Augusti på mig, sen är det kört? det känns som att det är kört redan. och det känns skitjobbigt!

jag vet att det löser sig men jag ser inte lösningen just nu, och det känns inget bra.
dags att vända sig några varv till i sängen och hoppas på att johnblund slår mig i skallen snart så jag får sova..

godnatt

Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Hoppas att det löser sig

2010-07-18 @ 08:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0