Midsommarafton

Godkväll!

Midsommarafton idag, vid 13.00 åkte vi till Ålesund för att äta lunch hos mormor och morfar, jag fick pappas hemlagade köttbulle-sill =) och mamma hade gjort god laxtårta, jättesmaskigt!! det var såklart lite dans kring midsommarstången (fast jag lekte mest fotograf då) och så åt vi jättegod jordgubbstårta =)

midsommarkillen =)

Mina "små"kusiner Anton och Markus som idag är 18 och 16 år :P

Det största nöjet med midsommar när man var liten, fiskdammen!!


När vi kom hem hjälpte mamma mig att binda en krans och när vi nästan var klara om Sanne och Sandra och hämtade upp mig,

3 fina midsommartjejer


vi åkte ut till Karleby och hem till Helen och Anton för 3dje året irad! Vi grillade medtaget kött och så hade Helen fixat potatisgrattäng, bea-sås och sallad, jag bidrog med Tzatziki och vilken pangsuccé!! supergott!!

4 fina midsommartjejer!


Efter grillningen och solen gått nedanför trädtopparna gick vi in och åt efterrätt, Helen hade bakat en underbart god jordgubbscheesecake med kladdkakebotten, (ja ni hör ju bara vilken succé den gjorde)

Sanne hugger in på en bit cheesecake


kvällen avslutades med "brainstorm" ett väldigt roligt sällskapsspel, och det blev ju inte mindre roligt med Helen och Antons 3 vänner från Falköping med väldigt bred västgötska ;)

Tack för en underbart härlig midsommar!! och imorn väntar Olstorp, längesen man var där nu så det ser jag verkligen fram emot!!

och TACK mamma för min fina krans, ILY

en midsommar-Emelie

Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Snygga bilder. Ha det bra

2010-06-26 @ 09:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0