Playa del ingles

Godmorgon!

Kunde inte sova längre så jag smet ner till en dator för att skriva av mig lite.

I förrgår tänkte vi åka till en stoor strand vid namn Playa del Ingles, med puckot vid disken gav oss fel busstidtabell så det kom aldrig någon buss, efter 30 minuter gav vi upp och gick till poolen istället :P på kvällen köpte vi mat på den lilla resturangen här på hotellet och tog med oss den upp till rummet där en flaska rödvin väntade på oss, medan jag väntade köpte jag en drink som smakade skit, det var något som var gammalt i den för den gav en eftersmak som kan liknas vid nagelborttagningsmedel.. så efter många om och men fick jag pengarna tillbaka.. jag beställde en chicken enchilada men när jag började äta den insåg jag att det inte var kyckling i den, köttet smakade som kokt kött (tänk kalops) så jag gick ner för att ännu en gång klaga :P och sa att jag hade beställt kyckling, och då påstod kocken att det var det,, hell no! så jag bytte till en pizza istället för det var inte gott.. var nog sista gången jag beställde något där för de är helt enkelt inte bra :P

Igår fick vi rätt busstidtabell och tog bussen till Playa del Ingles. Hade en jättemysig förmiddag med sol och bad, ja det gick att bada i Atlanten, det var mycket varmare än jag trodde, (inte så att mamma hade gått i såklart) :P men vi var i både en och tre gånger och hoppade i vågorna, Jag har haft som mission att försöka lära Magnus att flyta i vattnet och så tänkte jag att i saltvatten måste det ju gå, men icke, Karln sjunker som en sten hahahah
(det är även lite saltvatten i poolen här, men det går bara inte) han får nog gå i flytskola i sommar :P

Vi gick upp till en liten shopping gata för att titta lite när vi kände att solen brände alldeles för mycket, hittade då en liten beautybutik där man kunde göra lösnaglar för BARA 20 euro!! rena rama fyndet så jag kunde inte hålla mig ifrån det, =) (hemma kostar det mellan 500-700spänn) så nu sitter jag här med nyfixade franskmanikyr naglar och älskar det!! Vi hittade även en chines-buffé resturang, med otroligt god mat! tror ni att jag åt många friterade räkor bara för att jag kan eller ;) ohyes!!

Idag ska vi bara ha en slappis dag och vila våra brända hudar :P (Emelie tha kräfta is back) Har lovat Magnus att vi ska titta på finalen i Franska öppna i tennis då Söderling är med. Imorn ska vi i sann sex and the city 2 anda rida KAMEL!! ska bli jätteskoj :)

Det var allt för nu, vi hörs snart igen!
puss o kram

Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Synd på både mat och drink men man lär sig, ha det bra.

2010-06-06 @ 15:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0