morgonstund har guld i mun(d) =P

Hello!

Igår var nog en av de perfektaste dagarna i backen..

8 liftisar drog iväg 06.30 runt fjället till ost-sidan, vi startade upp bygelliften och transportliften
07.00 drog vi första åket i nypistade orörda backar! inga turister, inga hjälmfotingar, ingen ivägen! heeelt underbart!!

Kan knappt beskriva glädjen jag upplevde i 2 timmar innan gästerna kom ut i backen. Sen att det var strålande sol och nästan ingen vind gör ju inte saken sämre! Vid 11.30 stannade vi vid ostcafét för dagens första cider och en muffin.. blev sen några åk till och vid 2 intog vi dantes där blev det en italiensk pizza och en cider till.. efter det bar det av till Utsikten och afterski :D På G var där och spelade och det var ett jäkla röj! hur skoj som helst!!

 

Hade lite svårt att hålla igång sen mellan 18-20 men jag taggade till igen och då väntade förfest hos Malin och Yoyo med bl.a. beer-pong (rundpingis där man ska studsa bollen och få den att landa i ett glas med öl (i vårat fall cider) träffar man får den som står mittemot dricka upp glaset) och sen utgång, och det var mycket folk denna underbara kväll, Har inte varit så mycket folk på "kiken" på länge! och Emelie var snäll och körde :D:D enda tråkiga var att Magnus blev trött på kvällen och hängde inte med ut, men jag fick ju krypa ner i en uppvärmd säng sen när jag kom hem så jag klagade inte jättemycket...

 

Idag har jag jobbat i bokningen och det gick helt okej, eller förmiddagen var lite kaotisk, för min dator har blivit utbytt mot en nyare, snabbare. Men de hade missat att uppdatera bokningssystemet så det fungerade sådär, slutade med att jag fick ta en annan dator så det löste sig, men det är inte skoj att ha en gäst i telefon som vill boka och jag sitter där som ett fån och försöker boka i ett uråldrigt system =P

 

Nu väntar snart Andra Chansen här hemma hos mig, med tjejerna och Magnus <3 och imorn kommer äntligen Hanna hem igen, saknar henne så!!

solen går upp i ost när vi åker

mys i liften upp

Liftgänget (och en hyrantjej) =)

Malin och Yoyo var glada i fyrstolen

Sen kom en "lavin"

oops det var bara en Mark som hade lite skoj =)

Glada pojkar på Afterskin


Kvällens förspels lek


Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Det verkar som ni har det trevligt på alla sätt. Stor lavin

2010-03-07 @ 09:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0