IKEA

Idag målade vi våran märkesbacke så vår SSKål-logga är färgglad och fin igen :)

På eftermiddagen var jag och Ellinor på IKEA och bytte ut hennes köksbord, och så köpte jag ett nytt duschdraperi och ett doftljus, mitt badrum är ju inte det fräschaste, skrubbade listen i duschen innan jag flyttade hem till m-stad i juni, men nu är det massa mögel där igen,, asäckligt! ska ringa till hyresvärden på måndag, för jag har även upptäckt att det är en spricka i listen på taket och det känns ju såådär bra med fuktskador osv... hmm

blev iaf lite roligare med duschdraperiet, eller vad tycker ni? :)

nu, dags att sova för imorn väntar en lång dag med festeriet!

vår fina logga :)

duschdraperiet

i det förövrigt ganska äckliga badrummet...

jobb jobb jobb!

denna veckan är det bara jobb jobb jobb på olika sätt, jag gillar det :D

igår jobbade vi att rigga tält/barer osv till München Hoben tungt och svettigt men roligt ändå,
på eftermiddagen sålde vi förköpsbiljetter till just denna fest, och vi fick sålt alla våra biljetter, riktigt skoj!

Idag har jag hjälpt Ellinor att flytta till mitt hus! såå skoj att hon äntligen bor här, och inte ute i Lambohov. känns nästan som att man blivit sambo :)

imorn är det München Hobenjobb igen på fm och sen på kvällen är det dags för just denna fest! ska bli riktigt skoj att gå och förmodligen träffa folk man inte sett sen i maj

men nu blir det att stänga ögon och öron som pappa brukar säga när man ska sova, jag är helt slut.. känns att man gått mycket och burit mycket idag, för såklart så fick ju Ellinor ettan längst upp.. dvs på 3dje våningen.. men man får se det som ett träningspass ;)

godnatt!

Victoria borrade golv som ett proffs när vi jobbade på MH

Ellinor och Leonor när vi tog en pizza paus i flyttandet, satt ibak på lastbilen och åt :)

ingen vila och ingen ro..

Nu känns det att terminen snart börjar och mitt festeri-år med den! det har varit full rulle direkt när jag kom hem, mycket som ska planeras och fixas med.. jobba här och maila där, samla in pengar och hålla koll..
men jag älskar det och ser verkligen fram emot allt!

igår var vi och tittade på en lunchtävling ute på campus Valla, där har nollningen redan dragit igång. Dagens tävling hette PACK-ling.. och den gick ut på att packa så många nollan i en liten Nissan Micra som möjligt, vinnarna lyckades klämma in 22pers i bilen. IMPONERANDE!
på kvällen var vi ute och lekte med lite andra nollan.. mycket roligt att få visa upp sig lite och ha skoj med andra festerier!

Idag har jag haft möte med Viktor och rett ut lite frågetecken om München Hoben som är Linköpings svar på Oktoberfest som hålls onsdag nästa vecka..

Imorn ska jag iväg till Ljungsbro och jobba åt Arne och Christina Pihlström när de håller sin stora årliga kräftskiva.. ska bli skoj :)

Tomas, Nils, Sanna och Camilla på PACK-ling

D-nollan försökte bygga en mänsklig takbox samtidigt som de tryckte in nollan i bilen,
men de fick minuspoäng för det eftersom de som räknas måste
vara i bilen och dörrarna måste gå att stänga :P

Vi lekte med C-nollan :)

hejdå USA

tyvärr är nu min semester slut.. sitter på seattles flygplats och väntar på att flyga hem.. tack för gratis WiFi :) går så mycket lättare att döda 2 timmar med en dator i knät :)

va lite nervös när jag skulle checka in min väska, för jag hade ingen aning om vad den vägde.. höll andan när jag ställde den på vågen, och den visade 49 pounds.. högsta tillåtna vikt är 50 pounds.. PJUH!! jag var ett halvt kilo under :D perfekt!! (jag la alla mina skor och tjockare tröjor i handbagaget och tur var väl de)

resten av säkerhetskontrollerna gick också utan problem.. och nu sitter jag bredvid min gate och tittar på flygplanen.. mitt plan går om 1,5 timma så jag ska snart gå och köpa något litet att äta och gå på toa osv osv..

vi ses i Sverige igen!

mitt flygplan som ska ta mig till Amsterdam

Matt och Julie igår när vi mös i soffan..

BBQ

Fredagkvällen spenderade jag hos Ewelina och Jeff, vi käkade tacos, Drake kom dit (Jeffs bestman på bröllopet) vi festade hos dem, körde lite dricka "lekar" och gick sen till den lokala puben och spelade biljard.. väldigt trevlig kväll/natt..

lördag åkte vi till Westfield mall och shoppade loss :) och på lördagkvällen spelade vi sällskapsspel!

Igår hade Matt och Julie bjudit in några vänner till sunday BBQ, jag bjöd såklart Evelina och Jeff :) jätteglad att de kunde komma så de fick träffa Matt och Julie och tvärtom :)

det var en jättetrevlig eftermiddag/kväll med hamburgare, spel/lek i trädgården och trevligt sällskap!

Idag har jag varit på target en sista gång och köpt lite till :) provpackade mina väskor och det va "lugnt" så då kunde jag åka en sväng till idag :)

Jeff, Evelina och Drake utanför Rainforest café

Julie väntar på hamburgare :)

drive through

Hellu!

igår körde jag till Evelina som bor i Kent, ca 40 minuter från där Matt och Julie bor i Kirkland..
De har en vän som är i californien just nu och hon är så snäll att jag får låna hennes bil.. underlättade mitt liv massor här borta, eftersom man liksom inte bara kan hoppa på en buss eller tåg i detta land.
Lite nervigt när jag åkte ut på highway själv, men va fan, kan jag köra i centrala Melbourne eller Christchurch i aus eller nz där man dessutom kör på "fel" sida vägen så. det gick hur bra som helst,

Evelina jobbar fortfarande i en vecka till med barnen som var orsaken till att hon reste till USA för 2 år sen, så jag var med dem och barnen var hur mysiga som helst!! vi sightseeingade lite och hade en trevlig dag.. När barnens pappa kom hem åkte vi tillbaka till Kent och åkte till Target.. en affär som har allt! det är inte svårt att spendera pengar där kan jag lova, men allt är så mycket billigare än hemma i sverige så det blev inte så farligt ändå :P på kvällen åt vi maccaroni and cheese och hade en trevlig hemmakväll!

Idag på fm åkte jag tillbaka till Target och tog en vända till.. innan jag körde "hem" till Kirkland igen.. något jag lagt märke till är att det finns gaalet många drive throughs här.. och då menar jag inte bara donken och BurgerKing.. nej nej.. en miljard olika coffestands, t.ex. starbucks har drive through.. så inte ens när de vill ha kaffe behöver de gå ur bilen här.. (och så klagas det på att amerikaner är feta?!)
apoteket är en annan affär som har drivethrough.. helt otroligt!

Hittade även en skoaffär på vägen hem, där de hade köp en få den andra till 50% så där passade jag på att köpa 2 par converse skor, ett par vita och ett par grape färgade, så typ en nyans av lila :) till en totalsumma av 480kr FÖR 2 PAR!! Emelie very very happy!!

Ikväll lagade jag mat åt Matt och Julie, jag gjorde flygande Jakob :) va lite rädd för att de inte skulle tycka om det, för det är många nya smaker.. (inte var för sig, men tillsammans) och de äter inte sås till typ nåt här :P
men de verkade gilla det, dock beskrev Matt det som att han fick en "identitetskris i munnen" heheh.. så roligt sagt!

på kvällen har vi spelat kortspel och haft lite gamenight.. jättetrevligt!
Imorn bär det av till Kent och Evelina och Jeff igen, får se vad vi hittar på.. vi hade planerat att åka och hoppa fallskärm på lördag men de var fullbokat, (så du kan andas ut mamma) :P

trivs verkligen som fisken i vattnet här!! ska mjölka ur allt roligt jag bara kan komma på nu de sista dagarna..

bilder var det dåligt med denna gången, men jag ska bättra mig!
pusshej!

TT for Sweden

Idag åkte vi in till Seattle till Pike Place market.. där finns fiskståndet FISH där de kastar fisk istället för att gå runt disken.. ascoolt att ha sett det i verkligheten :) kommer ett videoklipp nedanför om jag lyckas få in det..
tittade även runt lite och va "turist"

Köpte även en ny kamera idag, en canon powershot ELPH 100 HS och sofar är jag jättenöjd med den!!

Ikväll ska vi grilla lax som vi köpte på FISH, kommer sakna romsås till,, men man får ta seden dit man kommer right?!

min nya kamera :) roooosa och fin!

FISH marknaden

världens första Starbucks

turistattraktion, "the gum wall"... folk har satt sina tuggummin där i många många år..

här kastar de en fisk bara för mig, därför de säger TT for Sweden.
Toss and throw tror jag TT står för.. jag köpte den inte utan de showkastade bara.

och här kastar de tillbaka firren.. tur att han fångade den ;)

nörd!

japp ikväll blev jag officiellt en nörd!
Matt visade mig hur man löser en rubikskub, så nu kan jag det.. och jag känner mig ascool!! :)

dagen har varit lugn och skön annars.. har fått se lite av down town Kirkland, där de bor.. det är mysigt här!
imorn ska jag köpa en ny kamera, och så runt lunch ska vi köra till IKEA så ska jag bjuda dem på köttbullar.. för jag vill att de ska få gräddsåsen och lingonsylten och allt! hade jag gjort hemmagjorda köttbullar hade jag nog kunnat slänga ihop en sås men inte lingonsylten..

sen ska vi åka och se lite turistiga grejer i Seattle så det ska bli jätteskoj!
och sen på onsdag ska jag hänga med Evelina :)

hoppas ni har det bra där hemma!

min första lösta rubikskub ever!

Matt och Julie som jag bor hos, här nere i hamnen i Kirkland :)

all-girl camping weekend!

har haft en underbar helg! jag och Julie körde ca 2 timmar till challenger rigdge winery där de hade en typ campingplats vid en flod.. jättemysigt, men så fort jag och Julie gick ur bilden blev vi attakerade av typ 20 myggor.. så jag kan ju lova att det gått åt mycket myggspray och jag hade thights på mig hela tiden, men det hjälpte tyvärr inte.. jag har typ 30 myggbett på varje ben :(

helgen har bestått av mycket alkohol, mycket mat och mycket skratt! tro det eller ej men jag glömde i all hast att ta med min kamera.. men jag har tagit kort med julies kamera så jag ska ta de korten från henne sen, men hon sover nu..

sitter i soffan och tittar på tv med Matt och hans vän Adam nu, bara chillar och äter m&m´s peanutbutter :)

resan hit

ja jösses.. att BARA ha 96 minuter mellan flyg är inte mkt, att bara ha 96 minuter mellan flyg på JFK i New York är INGET!! tur att jag flugit lite för och inte är feg för att prata.. för jag powerwalkade typ i en timma efter passkontroll, hämtat väskan på international- lämnat in väskan på domestic, tagit buss till en annan terminal men det va fel buss för min buss skulle inte gå på ett tag än så eftersom jag inte hade så mkt tid fick jag ta bussen till terminal 3 och sen gå till terminal 2.. PJUH! svetten bara rann när jag väl kom fram till gate 26.. lite tråkigt att man inte hann se något av flygplats shoparna.. hann köpa en flarra vatten, thats it! :P

När jag kom fram till Seattle så var jag säker på att itt bagage inte skulle vara där eftersom jag precis hann ta mig till nästa flyg, och där hade jag rätt! FAN!! men de var bra organisation där så jag gick till en maskin och knappade in mitt bagagenr och då stod det att min väska hade blivit incheckad fast på nästa plan till Seattle så det skulle komma om 3 timmar.. så vi åkte och käkade, tog en öl (jag hittade Magners äpplecider) och sen åkte vi tillbaka till flygplatsen och då kom min väska på bagagebandet! :D PJUH!

Nu sitter jag och väntar på att Julie ska komma hem så ska vi åka iväg och campa!! all girl-weekend camping :)

kram

framme!

är framme och ligger i Matt och Julies extrarum/gästrum.. det var väl ungefär det viktiga som behövdes uppdaters för nu.. ska sova så uppdaterar jag mer imorn och berättar om flygningarna..

Sitter och väntar på att få boarda planet ...

img_4945 (MMS)

Sitter och väntar på att få boarda planet Hejdå Sverige, vi ses om 2 veckor :)

sthlm

Hej hej

Ligger i Patricias lägenhet i Alvik nu, tågresan upp gick smärtfritt sen har vi bara suttit på hennes balkong och ätit lite pasta med pesto och pratat, hur mysigt som helst..
lite fjärilar i magen men har nog inte riktigt förstått att jag faktiskt flyger IMORN! förstår nog när jag går på planet.. men det ska bli såå skoj att komma iväg en sväng, och träffa Matt och Julie igen som jag inte sett sen september 09. och så få se hur Evelina och Jeff bor i USA :)

dags att sova lite, men mobilbloggar kanske innan jag går på planet imorn..

godnatt

packa packa

Nu är det riktigt nära!! 6 timmar kvar till mitt tåg går till sthlm :D har precis varit nere på stan och köpt presentpapper och en stoor mängd godis (fan, glömde marabou chokladkakor..) aja.. tar det senare..

ska börja packa väskan snart (om jag kan sluta svettas..) min nyinköpta fläkt går på högvarv här kan jag lova!

jag ser såå fram emot denna resan! får se hur mycket jag kommer kunna blogga, men det löser sig alltid, tar med min lilla rosa dator och wifi finns nog lite överallt, + att jag ska ju bo hos Matt och Julie så jag ska hålla er uppdaterade :)

puss o kram

Hejdå Mariestad för denna gången..