succé

Soppan blev en succé! :) jättegod och väldigt mättande..

Receptet är som följer om någon är intresserad:

1kg pumpa (nettovikt 800g)
1st sötpotatis (jag tog 2)
2st gula lökar (jag tog 1)
4st vitlöksklyftor
1 msk smör
1 msk olivolja
1,5 L hönsbuljong
3 dl vispgrädde eller matlagningsgrädde (jag tog matlagningsgrädde)
salt och peppar

1. skala och gröp ur pumpan. ta bort kärnorna och skär köttet i mindre bitar
2. skala sötpotatisen och skär den i mindre bitar
3. skala och grovhacka lök och vitlök
4. hetta upp olja och smör i en gryta. Lägg ner pumpa, sötpotatis och löken. låt fräsa i några minuter utan att de får färg.
5. häll på buljongen och koka sakta tills grönsakerna är mjuka (ca 20 min)
6. mixa soppan och tillsätt sen grädden..

MUMS!!!!


Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne Collberg

Kul att höra från dig igen man kanske skulle prova soppan kramar

2011-10-16 @ 22:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0