sent nyårsinlägg..

Hej å hå..

ett något försenat men bättre än aldrig inlägg känner jag är påväg nu :P

Min nyårsweekend var den roligaste jag varit med om.. Förväntningarna var skyhöga när vi styrde Hannas lilla bil mot IdreFjäll. Men jag insåg ganska direkt att de kommer bli besvarade. Alla liftentjejerna var samlade igen och när vi ses kan det inte bli annat än bra. Första kvällen satt vi bara hemma i stugan, pratade ikapp, åt tacos och drack några glas vin..

dagen efter var vi först i liftkön (there´s a first for everything) det var fortfarande mörkt för solen hade inte kämpat sig upp över horisonten men det var även en mäktig känsla att glida ner på mina nya skidor i en manchesterbacke som ingen rört/åkt på innan oss denna morgon.

Hanna, Johanna, Malin, Rebecca, Jag, Linn, Stina (Malin bakom kameran)


vädret visade sig från sin bästa sida, strålande sol och ca 9 minusgrader.. vi åkte så det stod härliga till.. testade de nya backarna på ostsidan, och jag måste säga att jag blev besviken, inte på backarna men på hur de placerat den nya 6-stolsliften.. visst backarna är lite längre nu, men jag saknade platten som man kom till i Ost, det var en samlingspunkt. Nu var det bara ett lifthus i skogen. jag tänker lite som en säsongare fortfarande, vart ska de nu hänga, på den enorma toppstugan? well.. de kanske gör den lika personlig som ost-cafét var för oss?! vem vet..

mitt vackra Idre


kvällen bjöd på traditionsenliga drickalekar och sen utgång på Kiken (eller loftet som det nu heter). Hade galet roligt som vanligt!!

Nyårsafton var det lite trögt att gå upp men vi kämpade på och var ute i backen vid 9.45 iaf några av oss :P vädret var även denna dag hur bra som helst och vi åkte tills benen inte orkade mer.. då började vi förbereda oss för nyårsfesten. Vi åt god middag vid 18 så vi skulle ha gott om tid att göra oss iordning ordentligt innan det var dags att gå ner till Wärdshuset. Vi dansade och pratade med andra gamla säsongare som kommit upp för att fira in det nya året. Vid 23.45 hämtade vi ut våra jackor och drog oss ut mot västbacken för att skåla in det nya året, vi tog fram "champagne" flaskorna vi gömt i snön och vips blev klockan 00.00 och vi kramades i mängder. Perfekt start på det nya året.. de följande 2 timmarna gick alldeles för fort och vips var det dags för stängning.

alla nyårspinglorna!


nyårsdagen var det väldigt segt i stuga 507.. det var bara jag och ena Malin som orkade oss ut i backen, vädret var itne speciellt bra heller men vi fick till några åk iaf innan vi gav upp.. eftermiddagen var hur mysig som helst vi tittade på Kalle och Chokladfabriken som gick på tv och bara trivdes i varandras sällskap.

tack alla mina snäckor för den mest underbara weekenden ever! längtar efter att vi ses igen!

slutligen vill jag gratulera Bengt-Arne som nog är världens stoltaste farfar just nu. Jag tittade på finalen med spänning och vågade knappt andas i förlängningen.. kan bara försöka föreställa mig hur det var för dig och Margaretha. att ha en världsmästare till barnbarn är hur stort och hur roligt som helst :) GRATTIS!

Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Tack Emelie det är stort att ha en världsmästare i familjen det har varit enormt att följa.Kul att du har haft det bra i Idre. Många kramar

2012-01-06 @ 21:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0