Nyår i Uppsala

I Söndags körde jag och Robin upp till Uppsala, första stoppet var hos hans barndomsvän Linus och hans tjej Emma.. vi spelade plump och jag har nog aldrig haft sån "tur" i det. vann stort :) vi lagade sen tacopaj och åt marängsviss till efterrätt och kvällen avslutades med en omgång TP där jag och Robin tyvärr förlorade :P
 
Linus och Emma hade 2 Mainecoon katter, Denna "bebis" är ett år och kommer växa i 2 år till.. herrejösses, kommer bli stor som ett lodjur :P
 
vid lunchtid igår körde vi till Sanne och Andreas, och vi åkte direkt och shoppade det sista som behövdes till kvällen.. sen bestod eftermiddagen av matlagning, massa prat och vi tittade även på filmen jag och sanne gjorde när vi var ute och reste som jag hittade och tog med mig.. ganska skoj sådär 5 år efteråt :)
 
kvällen närmade sig och vi åt jättegod 3rätters
förrätt: rödbetsrösti på en bädd av babyspenat med chevré ost och honungsglacerade hasselnötter
huvudrätt: älgytterlår med potatiskaka med västerbottenost och smördeg, och en trattkantarell och grönpepparsås till detta.
efterrätt: kladdkaka med vitchokladmousse på
till detta drack vi en kaffedrink med råsocker, Xanté, bajapäron och grädde! hur god som helst :)
kvällen fortsatte med drinkar hej vilt! bl.a. passionsfruktdrink, strawberry daquri, och Xantémohitos :)
Andreas hade även förberett det mest ambitiösa och proffsiga musikquiz jag varit med om som vi tävlade i! tyvärr kom jag sist, men jag ledde i halvtid så jag får leva på det ;)
drinkbordet :D
 
Vid 23.30 hade det som tur var slutat regna så vi gick till slottsbacken och skålade in det nya året med bubbel och tittade på fyrverkerierna!
min nyårs afton var verkligen helt galet underbar!!
ser fram emot 2013 och allt det innebär, t.ex. att jag blir legitimerad sjuksköterska!! :D sitter och skriver på min årsresume av 2012 så den kommer upp här imorn :)
Nu ska jag och Robin laga lite middag och mysa!

Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

God fortsättning på det nya året

Svar: tack detsamma Bengt-Arne
Emelie Backlund

2013-01-01 @ 21:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0