extrapass

Jag har alltid varit väldigt dålig på att säga nej när det kommer till att jobba extra.. Men då har jag ju bara jobbat korta perioder, nu har jag ju fast tjänst på ortopeden, så jag har börjat tänka mig för innan jag tackar ja till massa extra, går ju heltid redan liksom. Men imorse skickade de ut ett "hjälp behövs" sms och jag väntade några timmar, men sen ringde jag och frågade om det hade löst sig.. Det hade det på alla pass förutom ett i eftermiddag. Jag hade inte hjärta att säga att jag inte kunde, detta var min lediga dag men jag hoppade in och jobbade ett eftermiddagspass. Ärligt talat så är jag lite pengagirig nu innan USA med, så ett extra pass = mer pengar jag kan spendera i USA.
Nu i helgen ska jag gå så kallad korthelg, det innebär att jag jobbar eftermiddagspass imorn och sen förmiddagspass på söndag, sen är jag ledig på måndag och då är det packning de luxe som gäller för på onsdag eller torsdag flyttar Robin hit. Vi packar ihop oss i min lilla bunker under Augusti så vi inte behöver betala dubbla hyror. :)
Så det blir lite sambo på prov kan man nästan säga (eller på mycket prov kanske man ska uttrycka det) eftersom vi ska bo i min lilla 25kvadratare, när vi sen flyttar till vår lägenhet i September så får vi ju 91 kvm att springa runt på!
 
Jag längtar i alla fall efter allt detta! saknar Robin så fort vi är ifrån varandra, Idag skulle vi haft myskväll men det kommer många sådana i framtiden så idag lockade pengarna mer ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Det är bra att du ställer upp när det behövs. Sitter på balkongen med ost och rödvin. Maggan hälsar

2013-07-27 @ 19:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0