upp och ner

dagarna som går är verkligen blandade, jag jobbar häcken av mig för att komma in i rutiner och för att hitta lugnet, tyvärr har det varit galet mycket att göra på avdelningen så jag har inte hittat något lugn över huvud taget..
 
igår var dock ett bra pass, lagom mycket med patienterna och jag kände att jag hade kontroll, sen cyklade jag hem, sov några timmar och kom tillbaka på morgonen med samma sköna känsla jag lämnade sjukhuset med, den förvandlades snabbt till en stor klump i magen dock, det hade kommit in patienter under kvällen/natten.. en skulle till operation, en skulle till en annan del av operation, många hade väldigt ont och ett tag kändes det som att jag bodde i narkotikaskåpet i läkemedelsrummet..
 
Det var även dags för storstäd av avdelningen, så vi fick flytta runt patienterna hej vilt för att städare skulle kunna städa salarna, det luktade väldigt starkt, så bara det gav mig huvudvärk för att inte tala om denna förbaskade telefon som ringde konstant hela dagen....
 
men men, welcome to reality inom svensk sjukvård!
bara att ta nya tag imorgon :)
 

Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Det går upp och ned även i jobbet. Ha det bra många kramar

2013-07-03 @ 08:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0