Fantastiska Kroatien!

Åh vilken underbar vecka vi haft!!
Flyg och transfer gick smärtfritt! Ving känns verkligen tryggt att åka med, lite som sällskapsresan när de står med skyltar när man landar på flygplatsen :)
Vi kom fram till vårt hotell Horizont vid 20.00 och hann precis se det sista av solnedgången. Vi har fått ett fint rum med bra utsikt över solnedgången!
Vi bytte om och gick ner på promenaden till närmsta resturang för vi var vrålhungriga! Hade fått tips på bussen från flygplatsen att fisken här var jättegod så det tänkte vi testa direkt, jag tog en tonfiskfile och Robin beställde en Sea Bass, (tror det är havsabborre?) Döm vår förvåning när han fick in en HEL fisk! haha stod inte i menyn att det skulle vara det :P men den var god trots att det var lite meckigt när man inte är van vid att rensa fisk från ben.
Våra dagar här borta såg i princip likadana ut, vi åt frukost, gick ner till stranden för att sola och bada, vi hade verkligen tur med vädret, såg inga moln förens sista dagen.. men det gjorde även att hettan blev outhärdlig! Vi badade ungefär en gång i kvarten!
I Baska Voda och hela makarska Rivieran så är det stenstränder, det är därför vattnet är så kristallklart! Vi fick köpa så kallade badskor, väldigt sexiga ;) men utan dem gjorde det ont att gå på stenarna!
Tog med kameran ut i vattnet en dag, så otroligt vackert med bergskedjorna som omringar byn!
Här står jag med vatten upp över midjan och man kan ändå se stenarna på botten, så otroligt klart vatten!
Vid lunch var det så varmt så vi kunde inte vara på stranden, då gick vi och åt lunch någonstans och satte oss sen i skuggan i en bar och njöt av något gott att dricka :)
Hittade en otroligt god drink vid namn voodoo med banan, cocosnöt och ananas, så den smakade riktigt tropiskt :)
Våra dagar var precis så lugna och spontana som semestrar ska vara! På kvällarna gick vi till någon av många resturanger och åt god mat!
En kväll bokade vi bord på en resturang som låg uppe i berget, utsikten därifrån var fantastisk!!
Maten var även den underbar!! glömde dock fota det :P

En dag tog vi en dagstur med båt och åkte ut till de stora öarna på Makarska Rivieran Brac och Hvar. Vi åkte med båten Papa
Åter igen en fantastisk fin dag och öarna var jättevackra, här en gammal stenkyrka på en av öarna (kommer inte ihåg vilken av dem) :P
Vacker hamnstad
En kväll satt vi nere på stranden och drack vin och åt snacks och tittade på solnedgången! Tog även lite selfies såklart :)
puss älskling!
Tyvärr blev det lite molnigt just den kvällen vi satt på stranden för att se solnedgången men den var fin ändå!

För att sammanfatta Kroatienresan så har jag egentligen bara ett ord: Fantastisk!

Nu väntar jobb igen redan imorn... Men jag har haft 4 fantastiska veckor ledigt så jag ska inte klaga :)