Oh my god vad snö!

jag skrev för ett tag sen att mitt vinterland smälterbort.. och jag önskade mig lite mer snö..

well my wish came true! det har nu snöat konstant i 2 dygn och jag håller på att bli begravd i snö!! Jag fick köra i 30 hela vägen hem från fjället igår för det snöade så mycket, och det tog ca 15 försök för att komma upp för sista backen till våra parkeringar igår, och jag fick hjälp at 3 personer.. heeelt galet! jag fick ställa mig på gästparkeringen då det inte var skottat upp till våra personalparkeringar så jag kunde inte köra upp dit..

Nu har jag nyss varit ute och skottat och skottat, skottade upp en gång från huset till vägen, för att kunna gå ut :P och sen gick jag till min pärla och började skotta och sopa för att få fram den, lyckades köra till min parkeringsplats efter många om och men,, tog typ 30 minuter... heelt galet! snöhögarna som traktorn har bildat efter att ha skottat vägar och gångar är högre än rutshkanan som finns här.. lägger in lite bilder så kanske ni får lite uppfattning om hur galet mkt snö det är här just nu..

ska ta och laga lite mat tänkte jag.. hörs sen!

massa snö
bilden förklarar väl sig själv...
snö snö
Vita träd och tak igen i alla fall :)
Begravd bil
Hade inte backspegeln stuckit ut hade man knappt sett att det är en bil under...
min bil
på mindre än ett dygn är nästan min bil också begravd...
snöhögar..
Lekställningen ser ganska fjuttig ut...
snöö
lyckats skotta fram en gång till mitt hus :P

Kommentarer
Postat av: Thomas

Haha, man vet att det har snöat för mycket när man kan åka pulka rakt in i huset. Kanske bäst att inhandla ett par snöskor :-)

2009-01-25 @ 16:42:23
Postat av: Alex

WoW! de där är snö. själv påminns jag om den där klassiska bilden 20 cm snö i skåne när jag tittar ut genom fönstret :P

2009-01-26 @ 09:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0