tillbaka på HUB

Ja, då var man tillbaka på HUB och sitter och pluggar basgrupp.. nu läser vi om depression och psykoser. inte jätteuppmuntrande kanske men ändå intressant.. har varit sjukt effektiv och gjort klart hela basgruppsarbetet idag inklusive hittat en vetenskaplig artikel och tolkat resultatet i den :) känns jätteskönt för då kan jag ta en helt ledig dag imorn och fixa klart i min lägenhet, har egentligen egenstudier imorn..

crapy bild från webbkameran på datorn men här sitter jag iaf :)

första tiden hemma igen...

sorry för lite låg uppdatering, blir alltid lite nere när jag kommer hem från en resa, känns liksom som att jag inte har något att skriva om. jag är ju "bara" hemma.. fast nu har jag haft en jätterolig helg :)
i fredags gick jag ut och tog en öl med Pär och Christoffer och hade en lugn trevlig kväll
lördagen bestod av en sorts reunion med massa gamla festerister och alkohol i mängder, dagen avslutades med ett stort ute disco.
på söndagen dansade jag med mina fina skådisar igen, vi har extraföreställningar 7-8 september så vi finputsade på danserna igen..
idag har jag börjat ta tag i min lilla bunker, fick nog på min garderob som alltid var stökig så jag rev ut allt i den och i min hallbyrå och omorganiserade lite! känns jättebra nu när det är gjort men det var mkt saker överallt ett tag..
dagens fynd blev att efter rensning och organisering upptäckte jag att jag äger ca 50par strumpor! hahaha.. så jag behöver inga strumpor i julklapp mamma ;)
i eftermiddags träffades vi ett gäng klasskomisar hemma hos Maria och åt tacos och pratade om sommaren, hur mysigt som helst!! Maria och Rasmus har även skaffat katt, en liten orange-vit unge som är huuuur söt som helst! så jag kommer nog hänga där mkt i höst ;)

sen cyklade vi tillsammans till Trädgårdsföreningen och tittade på när Överfadderiet överraskade nollan med skyltinspektion som alltid händer första kvällen av nollningen. Oj vad rädd jag var för 2 år sen när jag var nollan

Blåa skor är tydligen poppis i höst ;) Lovisa, Gustav och Jag..

imorn börjar mitt sista år av universitetsstudier.. jösses vad tiden har gått fort!

Time to say goodbye

Nu sitter vi på Seattles flygplats och väntar på att få boarda.. Solen har gått i moln vilket känns skönt! Hade varit jobbigare att lämna strålande sol :p
Har haft 2 underbara veckor här med Hanna, Evelina och Jeff!!
Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer för jag känner mig lite tom... Har aldrig tyckt om själva hemresan, när jag väl är hemma sen vet jag att det kommer kännas bättre men just nu vill jag bara springa ut från flygplatsen och stanna kvar! Älskade älskade USA

camping

andra dagen i Vancouver körde vi upp till Grouse mountain där man kan åka en gondol upp till toppen.. och därifrån var det jättefina vyer, och så hade de 2 grizzlybjörnar som de adopterat sen de blev övergivna som små. coola djur!
slalombacke...
fina berg runtomkring.
björnarna
hittade en stollift man kunde hoppa upp i.. längtar lite till vintern :)

När vi kom hem från Vancouver packade vi snabbt om till en natt i tält.. Vi åkte med Evelina och Jeff till hans föräldrars sommarstuga (trailer) och hade en riktig camp-night där vi satt runt elden och pratade och drack fram till 2 på morgonen.. vi hade jätteskoj

igår åkte vi ut på den lilla sjön som ligger precis vid deras stuga.. jag fick testa att åka wakeboard igen, herregud vad skoj det är!! :) tog mig 5-6 försök att komma upp men sen gick det bra :)
vi åkte även ringar efter båten, vilket resulterat att jag har träningsvärken från helvetet idag, jag har ont i hela kroppen, speciellt i muskler jag inte visste att jag hade :P kommer bli jobbigt att bära väskorna imorn på de ställena då jag inte kan rulla dem...

det var jättevackert där de bodde
såå skoj!
Hanna och Evelina i ringarna..
jag och Hanna gör oss redo för en åktur

idag är sista heldagen här och vi ska snart äta lite frukost och sen åka ut och göra den sista shoppingen..
tiden här har gått så snabbt, men det är väl så om man har skoj så flyger dagarna förbi.. vill inte riktigt att denna semester ska ta slut, för jag vet att skolan närmar sig med stormsteg och jag vill vara ledig lite till! :P

till Pappa

nu drar jag ifrån med ett land till ;)
IKEA Vancouver Canada!
Vi passade på att äta lunch också!

Vancouver

igår styrde vi som sagt bilen norrut.. åkte ut på valsafari med höga förväntningar,,
meen med min vanliga otur hade späckhuggarflocken tyvärr simmat till ett ställe långt bort just denna dag så vi fick inte se några, men vi såg en "val" som kallades Minkywhale.. vi såg fenan på den några ggr och det kunde lika gärna typ varit en delfin.. så jag är väldigt besviken på den safarin.. vi fick dock se några sjölejon som låg och solade på en klippa, det var häftigt..
(min kamera har fått något skit innanför linsen tyvärr..)

idag körde vi upp till Vancouver, det är en väldigt trafikerad stad.. inte något jag är van vid men det gick bra,, vi har inte fått någon bra känsla över staden dock, vet inte något om staden och vi har inte reserschat nog.. men vi frågade oss runt och hittade till ett köpcentrum, dock var allt ganska dyrt tyvärr..
men sen körde vi till hotellet där vi bor nu, Evelina och Jeff fixade det till oss, genom en speciell deal de har och herrejävel vilket rum.. det är en lägenhet på 23dje våningen med jättefin utsikt!! vi känner oss rika för en kväll ;)
nu ska vi göra oss iordning för en fin middag på stan :)
sovrummet
utsikten från sovrummet!!
köket
matplatsen
utsikten från matplatsen

roadtrip!

idag har vi haft en mysdag med Ewelina, hon var ledig idag så vi har åkt runt och tittat lite, tagit en fika (som typ blev en lunch för vi var hungriga) och bara haft det gött
på kvällen gick vi ut och åt med Jeffs föräldrar..

imorn väntar en roadtrip, först kör vi norrut till en stad som heter Anacortes, där ska vi ut på havet och på valsafari.. jag hoppas på att få se späckhuggare :)
och sen på fredagmorgon styr vi bilen mot Vancouver :D det ser jag jättemycket fram emot! så ska vi "göra stan" på fredag och sen ska vi nog ta en trip till Grouse mountain där man kan åka en typ gondol/linbana upp och titta ut över stan..

så vi hörs om några dagar igen om jag inte hittar wifi.

Mr Wiggles

Evelina och Jeff har en liten kattunge som är väldigt sällskapssjuk och vill alltid vara med. Han är så söt och som
Ni vet älskar jag ju nästan alla djur speciellt katter så jag trivs som fisken i vattnet när han lägger sig bredvid och vill gosa

Vill åka med hem i Hannas resväska

sötisen...

Härlig dag!

Idag har vi haft en riktigt skön göra-vad-vi-känner-för dag :)
Efter frukost så körde vi till Lake meridian som ligger nära Evelina och Jeff och la oss och solade! Det var väldigt varmt så det blev några vändor ner i sjön med!
Vid 13 kände vi att solen blev för stark så vi åkte hem och duschade och sen körde vi ner till "centrum" och gick på bio.. :) riktigt mysigt!
Efter bion körde vi till ett walmart där jag hittade lite smått och gott. Bl.a. Ziplock påsar till mamma som hon beställt, så nu har du 64 st gallon påsar. Räcker det mamma?? :p

På kvällen mötte vi upp Matt och Julie och åt middag på ett ställe som hette "beach café" riktigt mysigt och god mat! Jag har gått och blivit kär i sötpotatis pommes.. Svingott! Önskar att de existerade i Sverige!
Nu har vi nyss gått och lagt oss och imorn ska vi åka till något frukostställe och äta amerikanska pancakes :) mums!!

Seattle sightseeing

Idag var Evelinas man Jeff ledig från jobbet så han har varit den perfekta tourguiden åt oss!

vi körde in till Seattle och besökte the Fremont troll som har varit med i filmer, t.ex. 10 things I hate about you.
vi åkte till Gasworkspark, som hade jättevackra vyer bl.a. the Space needle
sen besökte vi såklart Pike Place Market där ex. FISH ståndet finns. (där de kastar fiskar till varandra när man köper fisk) finns video på det från förra året när jag var där om du klickar här kan du se det http://www.youtube.com/watch?v=-056GcS2EfM
och så besökte vi även "the gumwall" en jätteäcklig vägg där 1000tals människor kletat ut sina tuggummin.. jag var ju tvungen att bidra såklart ;) tog dock handdesinfektion på händerna efter :P

nu sitter vi hemma och tar det lugnt, ska kanske till en sportsbar ikväll och titta på Seattle Seahawks mot The Titans i Amerikansk fotboll.. förstår inte hur man spelar det, men kan vara skoj att försöka lära mig, dricka en öl och bara känna av stämningen :P

shopping!

Idag åt vi frukost i lugn och ro (som sig bör när man är på semester) och sen styrde vi bilen mot Westfield, southcenter mall. :)
väl där strosade vi runt i många timmar. Tittade i måånga butiker och shoppade i några av dem.. köpte lite kläder på bl.a. Forever 21, underkläder på Victoria secret och smink till Sanne på Sephora!
vi har långt ifrån gått igenom hela köpcentret så vi lär återkomma dit någon dag :)
på kvällen åt vi thaimat och så åkte vi förbi Dairy Queen och köpte Blizzers (mc Flurrys, fast mkt godare för det fanns så mkt att välja mellan) jag tog en double fudge cookie dough, ja ni hör ju ;)
känns bra att köra här nu, man är lite nervös i början för det är mkt bilar och många filer överallt! men nu börjar vi hitta lite här omkring och behöver inte GPSen lika mkt, men det är skönt att ha den!

imorn ska vi nog åka till en affär som heter Best Buy där de har mkt elektronikprylar.. ska titta på digialkameror, Hanna behöver en ny och jag tror jag ska köpa en ny jag med, efter ett år som festerist så är min kamera lite mörbultad :P
sen funderar vi på att gå på bio på em/kvällen!

hoppas ni har det bra där hemma! vi stortrivs och håller även på att planera en valsafari/Canada trip till nästa helg, ser verkligen fram emot det, och att kunna bocka av Canada/Vancouver på "livslistan" :)

US and A

Nu är vi hemma hos Evelina och Jeff i Kent.
flyg och mellanlandning gick smidigt och det var inga problem på vägen :)

När vi kom till Seattle tog vi shuttlebussen till Thrifty där vi hyrt vår bil, väl där gick det jättesmidigt vi fick vår GPS och tog hissen ner till bildäck. När vi kom ner så hade de inga compactbilar på plats, så vi fick en mid-size bil för samma pris SWEEET! så nu cruisar vi runt i en tokfin chrystler ;)

Idag har vi kört ett första varv av shopping på Target, payless shoes osv osv :) nu sitter vi och planerar lite..
hörs snart igen!

vår snygga bil ;)

Hejdå Sverige, Hello Seattle!

Nu har vi käkat dyr ciabatta och sitter vid gaten och väntar på boarding.. Känns inte på riktigt än. Kommer nog inte fatta förns vi sitter i hyrbilen i Seattle att vi faktiskt är på semester!! Bloggar igen så fort jag hittat wifi i USA :)

Ibis hotell Arlanda

Nu är vi framme på hotellet och ligger i sängen och tittar på os. Har nog inte riktigt förstått att vi verkligen flyger IMORN! :D men gudars vad skoj det ska bli!! Hanna testar hotellsängen ;)

Packapackapacka

Dagen före dagen! Imorn hoppar jag på tåget till Arlanda och möter upp Hanna. Bor på Ibis hotel en natt och sen flyger vi äntligen till USA på tisdag :D Håller på att tvätta det sista och resväskan ligger på golvet redo att packas :) Gud vad jag har längtat efter detta!!

hemma

igår var det dags att flytta tillbaka till Linköping och min lilla bunker! Mamma och Pappa var snälla och skjutsade mig med tunga väskor.
Nu ska jag bara njuta av att vara i "min stad" igen och ikväll väntar NH med några vänner :)
och nu är det inte långt kvar tills jag äntligen får träffa Hanna och sätta mig i ett flygplan igen som tar mig till Seattle USA!! längtar så jag spricker snart. ska ner på stan och fixa lite inför resan när jag har ätit frukost.
det var nog allt för nu,