Uppsala

Nu är jag hemkommen igen efter en fantastisk helg i Uppsala!
Kom upp på fredagkvällen, då grillade vi gott och bara satt och snackade hela kvällen jag, Sanne och Andreas
Här i parken utanför deras lägenhet.
På lördagen fick vi finbesök av Sandra och Linus, vi gick på stan, åt god lunch, strosade, besökte domkyrkan, åt glass på en gräsplätt och bara hade en helmysig dag!
sötnosen!
Jag och Sandra
Mäktigt inne i Domkyrkan!
Vi gick även förbi Västgöta nation och tittade vart Sanne ska jobba under läsåret, hon tar studieuppehåll och jobbar för nationen som ekonomiansvarig?! Andra kurator, Uppsalas nationsliv är komplicerat för en utomstående :P Men inne i sittningssalen har de iaf stora tavlor på de största städerna i Västergötland. Här är Mariestadstavlan :)
På kvällen Åkte Sandra och Linus tillbaka till Jocke och Axel som hade gått på fotboll i Stockholm, Jag och Sanne cyklade ner till Gästrike-Hälsinge Nation och åt supergod mat! Här till varmrätt åt vi entrecoté med blomkålsmos, rostade rotfrukter och coctailtomater!
fina fina Sanne
Igår hade vi en lugn förmiddag, kollade på film och bara chillade, Vid 14 tog vi bilen som Sanne lånar en vecka av sina föräldrar och styrde mot Fjällnora Friluftsområde, Där fanns en liten sjö som hette trehörningen. Vi låg och solade, läste bok och badade hela eftermiddagen! hur härligt som helst!
På kvällen gjorde vi Zuccinipaj med fetaost MMMMMMMM och så tittade vi på film,
imorse tog jag tåget tillbaka till Linköping, och nu börjar jag jobba om 40 min så det är dags att göra sig iordning!
Har haft en fantastisk helg, och verkligen fått ladda upp batterierna! Nu har jag 10 jobb-pass kvar tills jag går på obetald semester i en måndad, då jag och Robin åker till USA och efter det flyttar till vår nya lägenhet! :D
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

det verkar som att det var bra i Uppsala

2013-08-05 @ 17:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0