Kroatien!

Ikväll slog vi till och bokade utlandssemester i Kroatien. Vi ska till hamnstaden Baska Voda på den Makarska Rivieran.
Ingen av oss har tidigare varit i Kroatien så det ska bli jättespännande, blir ju såklart lite av en chansning men allt vi läst om Baska Voda och hotellet låter toppen!

Vi ska bo på 4-stjärnigt hotell med 75m till stranden och 300m till "lokalt centrum". Frukostbuffé ingår och det finns 2 resturanger varav en är bufféresturang och en a´la carte resturang som ligger på stranden, och enligt vings hemsida så finns det ett stort utbud av resturanger både längs strandpromenaden och inne på huvudgatorna i Baska Voda. Finns även en poolbar vid poolen!
Hotellet ligger till vänster om poolen med mörkblå botten om jag fattat det hela rätt.
vi åker nästa söndag så vi behöver inte längta så länge heller! :D

Uppsala

Semesterfärden fortsatte igår upp till Uppsala och frugan Sanne <3

Vi gick till VG (Västgöta nation) och kollade läget inför kvällens festligheter innan vi gick hem till henne och Andreas och åt en underbart god baconsallad till lunch

Vi tog det lugnt på dagen och gjorde oss så sakteliga i ordning inför kvällens sommarsittning. Sanne hjälpte mig att göra en knut som jag tyvärr glömde att ta kort på, men här är i allafall en bild på mig framifrån :)

Vi cyklade till VG och efter lite för-fördrink inne hos kuratorerna så var det dags för fördrinksmingel ute på gården. Min fina Sanne

Jag har glömt vad hennes fina halsband heter/kallas men det visade att hon under året suttit på posten som andra kurator på VG och under kvällens sittning var det dags för henne att officiellt lämna över posten (och halsbandet) till sin efterträdare Hanna. En fin ceremoni som jag är glad att jag fick vara med om

Sannes efterträdare Hanna! Underbar tjej som jag satt mittemot under sittningen

Det var en helt fantastisk kväll med underbart god mat och många trevliga människor!
Idag gick vi en sväng på stan innan det var dags att ta tåget hem till Norrköping.. Det har tydligen varit världens oväder i Stockholm, tåget kom iväg ca 50min sent från Uppsala och just nu står vi still utanför Stockholm i väntan på att åka in till centralen. Tydligen är det bara 2 spår öppna ett i norrgående- och ett i södergående riktning så vi får se när jag kommer hem ikväll...

Stockholm!

Igår tog jag tåget till den kungliga huvudstaden! Väldigt vackert när man rullar in mot Centralstationen.

Väl framme mötte Marika upp mig och vi gick till Vapiano och åt god middag, kvällen avslutades sen på Strandbryggan och några cider :)

Idag tog vi det lugnt på förmiddagen och efter lunch tog vi färjan ut till Gröna Lund!!

Vi spenderade resten av dagen med karuseller, mjukglass, sockervadd och spel på chokladhjul!! Vi hittade även ett favoritställe att sitta och vila på, det fanns nämligen bänkar precis vid trappan upp i lustiga huset! Det är trappor som rör sig och det är inte svårt att ta sig upp om man är lugn och följer trappans rytm.. Men jösses vad panik många får! Galet skoj att titta på ;)
Får bli ett litet bildregn:
121m upp i Eclipse (slänggunga)

Vi var höööögt upp!

En fågel lyckades träffa Marikas arm, Gud så jag skrattade!!

Vi gömde oss i ett moln av sockervadd

höjdpunkten av kvällen, jag vann 2kg Geisha!!!! Trodde aldrig att det skulle hända men idag var jag en av de lyckliga!! :)

Nu ligger vi och jäser i Marikas soffa, har varit en otroligt varm och svettig dag! Men även väldigt rolig och mysig!!

August 6år

Idag fyller min älskade lilla skata 6år. finns inte nog med ord i världen för att beskriva min kärlek till honom!
Grattis på din födelsedag älskade August!
lilla miniskatan
stora miniskatan som fick cyklop och snorkel av mig :)
Övar i poolen

Playdate

Idag vaknade jag 06.29 av att Charlie ropar och hör direkt hans föräldrar viska "shhh" haha de försökte få honom att inte väcka mig :) sov som ni förstår hos Pernilla och Henke, idag var det dags för playdate med Evelina och Jakob. De kom hit vid 10.00 efter att Evelina kört fel ett antal gånger trots min utförliga vägbeskrivning.. haha

Vi hade en jättemysig förmiddag med mycket lek och bus, bollhavet var en stor hit och det flög bollar över både högt och lågt :) De lekte jättefint tillsammans trots att de är så små,

Att det går att springa runt runt runt i huset är också roligt när man är 1år +- någon månad :)
På eftermiddagen när Evelina och Jakob hade åkt hem körde vi till Pankasjön och badade, Charlie var helt galen, han sprang ner i sjön (vi höll han i handen såklart) ända ut så han stod med vatten upp till halsen! ingen badkruka där inte!!
Jag tog sommarens första dopp, det var superskönt och svalkande i denna extrema sommarvärme som vädergudarna bjuder på just nu!
Charlie hade en skön stil i vagnen påväg till sjön ;)

Liseberg!

Idag styrde jag min lilla bil mot Göteborg för att möta upp Pernilla och gå på Liseberg!
Det var 8 år sedan sist vi var på Liseberg tillsammans.. (vart tog tiden vägen)
Det var en strålande dag, VÄLDIGT VARM men man ska väl inte klaga ;)
vi hade en heldag i parken, det var inte så långa köer som man kan tro en söndag mitt i sommaren, vi stod nog max 30-35 minuter när det var som mest folk, helt ok.
Vi åkte alla karuseller och berg-o-dalbanor, åt gott och bara myste! Vi försökte även vinna choklad på hjulen utan lyckat resultat.. Jag förstår mig inte på folk som kommer med 4 stjärnvinster av olika sorters choklad, har de bara en himlans tur eller är de miljonärer så de har råd att spela och spela och spela för att vinna? Jag har då aldrig lyckats ta med mig någon stjärnvinst hem än. men skam den som ger sig ;) hahaha
Vi hade en fantastisk dag och jag hoppas det blir fler sådana i framtiden!

semester!

Idag är en glädjens dag, jag går på min första betalada semester!! Känns helt overkligt, jag ska vara LEDIG i 4 veckor OCH få betalt för det!! ljuva vuxenvärld, ibland tycker jag om att vara vuxen :)

Jimmy och Amanda

Idag har varit en kärlekens dag, min älskade vän, klasskompis, c-uppsats partner in crime Amanda sa ja till sin Jimmy och de är nu herr och fru Lönn!

Jag fick den stora äran att sjunga i kyrkan på deras dag, jag sjöng för kärlekens skull.
Solen strålade hela dagen och de med den, de var så otroligt vackra!
låter bilderna tala för sig själva!
Tack för att jag fick vara med och fira er bröllopsdag! den var fantastisk och något jag kommer minnas för alltid!