Uppsala

Semesterfärden fortsatte igår upp till Uppsala och frugan Sanne <3

Vi gick till VG (Västgöta nation) och kollade läget inför kvällens festligheter innan vi gick hem till henne och Andreas och åt en underbart god baconsallad till lunch 

Vi tog det lugnt på dagen och gjorde oss så sakteliga i ordning inför kvällens sommarsittning. Sanne hjälpte mig att göra en knut som jag tyvärr glömde att ta kort på, men här är i allafall en bild på mig framifrån :)

Vi cyklade till VG och efter lite för-fördrink inne hos kuratorerna så var det dags för fördrinksmingel ute på gården. Min fina Sanne

Jag har glömt vad hennes fina halsband heter/kallas men det visade att hon under året suttit på posten som andra kurator på VG och under kvällens sittning var det dags för henne att officiellt lämna över posten (och halsbandet) till sin efterträdare Hanna. En fin ceremoni som jag är glad att jag fick vara med om

Sannes efterträdare Hanna! Underbar tjej som jag satt mittemot under sittningen 

Det var en helt fantastisk kväll med underbart god mat och många trevliga människor! 
Idag gick vi en sväng på stan innan det var dags att ta tåget hem till Norrköping.. Det har tydligen varit världens oväder i Stockholm, tåget kom iväg ca 50min sent från Uppsala och just nu står vi still utanför Stockholm i väntan på att åka in till centralen. Tydligen är det bara 2 spår öppna ett i norrgående- och ett i södergående riktning så vi får se när jag kommer hem ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0