helyllebonde idag =)

Idag har vi varit riktiga Bonner sa att saga.. Hade en ganska lugn formiddag, sen at vi lunch med Nyssah inne i Winton. Efter det akte vi ut till Keri och Mark, och fick mata nagra lamm.. saa sota, men inte sa mjuka och ulliga som jag trodde de skulle vara, tankte mig liksom lambi reklamerna.. =P

Efter det akte vi hem och bytte om till overall och stovlar och korde till Nyssahs gard och hjalpte till att mjolka, de har en san "karusell" mjolkning, som ar rund. Dar gar korna pa, och sa satter man pa kopparna pa spenorna och sa aker de med ett varv och sen gar de av och sa ar de klara.. + att de far ata medans de aker runt, hur bra som helst! =) det va jatteskoj att vara med om, jag har ju mjolkat ganska manga ganger forra gangen jag var har, fast pa den andra garden. Men for Hanna var det forsta gangen, hon var jatteduktig!

Tyvarr fick vi ocksa vara med om att de fick dra ut en kalv som var dod, det var lite mindre skoj, men det ar ju naturens gang.. sant sker ju aven om man inte vill det..

later bilderna tala for sig sjalva om var dag =) vi har haft jatteskoj!

Vi matar lammen =)

gos gos...


visst ser jag nastan proffsig ut ;)


Kommentarer
Postat av: thomas

awh så söööööta. vill också bära omkring på ett :)

2009-08-29 @ 11:02:21
Postat av: Britney

Åh, tror du att du kan smussla hem ett av lammen till mig??;) Kram!

2009-08-29 @ 15:26:47
Postat av: Bengt-Arne

lammen är söta. Ha det bra

2009-08-29 @ 21:23:14
Postat av: Anonym

Absoult inga mer djur hem har haft fullt upp med Doris!!! kram från din hulda moder

2009-08-30 @ 20:06:21
Postat av: Anna S. Idre

Åh, lammbilderna gjorde mig riktigt avis.

Vilken rolig o spännande resa ni har!

2009-09-15 @ 22:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0