Stockholm

I fredags hoppade jag på tåget upp till Stockholm. Mötte upp frugan Sanne och vi tog tunnelbanan till hennes pappas lägenhet på gärdet.
Gjorde oss i ordning och åkte sedan in mot medborgarplatsen, hittade en mysig resturang som vi åt supergod pasta på, sen gick vi vidare mot GötaLejon för att se Priscilla!
Musikalens handling i sig var ganska platt men jösses vilka kostymer!! och manus var verkligen rått. De hade inte censurerat om man säger så, helt fantastiskt!!
Det enda tråkiga var att den bussen de har som rekvisita gick sönder, och de fick pausa föreställningen i över 30 min. Sen var det ca 10 kvar av första akten och sen var det paus, så det blev lite utdraget och föreställningen var inte klar förns 23.15..
Här i pausen, de har dekorerat foajén väldigt discoigt :)
På lördagen gick vi på stan och kikade runt, jag hittade bland annat en ny vinterjacka, på rea dessutom! mycket nöjd!
På eftermiddagen lämnade jag av Sanne vid tåget, och åkte vidare mot Marika i Bagarmossen. Vi funderade på att åka och shoppa ännu mer men slutade med att vi tittade på youtubevideos och bara tog det lugnt istället. Vid 17.30 åkte vi in mot stan för att gå till GoldenHits, en resturang där showartister jobbar som seritriser sen har de 9 medleyn med olika teman under kvällen. Min gamla klasskompis från Bjärnum Elin jobbar där nu och Marika har även hon en vän som jobbar där. Tyvärr fanns det inget bord vid själva showscenen, men vi åt i bistron och så sprang vi till baren när de showade. När vi ätit klart ställde vi oss i baren och drack cider och pratade, mellan showerna! När middag och shower var slut förvandlades stället till ett uteställe och på ovanvåningen har de en schlagerbar! Vi tänkte gå upp dit en stund, men när det bara spelas schlagerlåtar så går timmarna väldigt fort, och vips var klockan 02.30 och tröttheten kom ikapp oss. Längesen jag dansade natten lång, men jösses vad skoj vi hade!
Påväg in till stan.

Schlagerdrottningen Marika
Nu har jag kommit hem med fulladdade batterier! har haft en fantastisk helg i Stockholm med fantastiska vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0