Juldagarna

Nu har vi precis kommit hem från middag hos Robins föräldrar.
 
Julen hemma i Mariestad var jättemysig, aningen kaosartad med övertaggade syskonbarn men man vet ju själv hur mycket man såg fram emot julafton när man själv var liten så jag klandrar dem inte :P
 
Fick fina klappar, lite smink, presentkort på Twilfit och såklart EM i konståkningsbiljetterna i Stockholm nu i Januari tillsammans med mamma och Tina och mammas jobbarkompis!
 
en julbild på mig och Alice
På juldagen åkte Robin, jag och Pappa till Skövde för att kolla in elgiganten och mediamarkts mellandagsrea, men det var väldigt dåligt utbud i dessa affärer så det blev inget kameraköp där..
På kvällen på juldagen brukar jag och Helen gå till Buffalo för återvändar öl men i år när de har Noel som bara är 9 månader så sågs vi hemma hos dem istället. Jag och Robin åkte Mariestad runt för att hitta en pizzeria som hade öppet, och sen satt vi och pratade i deras soffa i några timmar. Mycket trevligt! och Noel är söt som socker!! Har ju inte träffat dem sen juni när Noel döptes så det var jätteskoj!
 
På annandagen hade vi kusinträff på min pappas sida hemma hos Tina och Johan på förmiddagen och sen körde jag och Robin hem igen, vi åkte förbi Elgigantens affär i Tornby och hittade en bra kamera som vi köpte så nu kan vi ta massa fina bilder. LIte knepigt med inställningar så det får vi träna på..
 
Första selfien med nya kameran
Kvällen spenderades som sagt hemma hos Robins föräldrar med julbord! Men robins mamma hade gjort lite annat också så jag mumsade mest på kycklingklubbor och hennes jättegoda Broccolligrattäng! mums!
 
Syskonbarnen Rasmus och Zacharias busar med Robins lillebror Johan
Jag bebisgosar med Ebba. Mamma Michaela bredvid :)
Vi spelade ett nytt spel som Johan köpt. I know hette det, var väldigt roligt!
Påväg hem fick jag posera litegrann så Robin kunde testa inställningar på kameran :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0