Lucia helg

Min enda lediga helg i December firades med att köra hem till Mariestad.
 
Jag och mamma tittade på luciamorgon på TV. Blev besviken på det i år.. För mycket soloartister och för lite traditionella sånger.. Men det var mysigt ändå.
 
På förmiddagen kom Pernilla hit och vi gick på stan och bara pratade massor! Har saknat henne! Hon skulle tagit med sig Charlie också men han var tyvärr lite krasslig så han fick stanna hemma med Henke.
Hittade lite bra saker till bröllopet så det var skoj!
 
På eftermiddagen lekte jag med August och Alice hemma hos Tina och Johan. Mosters små älsklingar som börjar bli stora nu!
Jag och Alice
Läste saga för Alice på kvällen. Ingrid badar valde hon. Och döm min förvåning när hon la sin lilla hand över min mun när jag började läsa för henne och sa "jag ska läsa moster". Okej tänkte jag, men ungen läste hela boken ordagrant för mig! haha..
 
På söndag förmiddag rensade jag och pappa ur massa grejer från mitt gamla flickrum som bara blivit liggande. Väldigt skoj att gå tillbaka på memory-lane. Hittade lite saker som jag glömt bort att jag hade.
Bild på liten Emelie som dök upp bland papper och bröte
 
På kvällen var det dags att åka till Domkyrkan och lyssna på julkonsert. Så mysigt som vanligt! Tråkigt bara att Tina har sitt diskbråck så hon inte kunde vara med i år.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0