Stockholm

Nu har vi precis kommit hem från min julklapp :)
 
Vi tog tåget på måndag morgon?! var uppe i Stockholm vid 09.30. Kunde checka in på hotellet redan då så det var skönt att bli av med väskan å så..
16de våningen med världens finaste utsikt! jo jag tackar ja! Min älskade kan han!! <3
Vi promenerade runt i gamla stan och drack varm dryck, för jösses vad kallt det var i Stockholm igår!!
Vi besökte några musikaffärer för Robin ville titta på gitarrer, och vi tittade in på några bröllopsbutiker för att titta på skor till mig, men som jag skrev tidigare får jag nog vänta tills vårskorna kommer för jag hittade inget som jag tyckte var värt pengarna.
Vi gick väldigt mycket igår, till medborgarplatsen och längs Hornsgatan. Fötter och ben fick verkligen känna att de levde! Men det var mysigt att inte trängas bland alla andra på tunnelbanan.
På eftermiddagen satte vi oss på en pub och tog en öl (Magners cider) för mig :)
På kvällen fick Hard Rock Café ett besök av oss. Jag åt en god filé medan robin högg in på revbensspjäll! mycket mysig kväll!!
Idag vaknade vi vid 09.30 och gick ner till resturangen och mumsade på en väldigt god och varierande frukost! allt från äggröra till brieost och salami smörgås till pannkakor slank ner :)
Vi fortsatte vår vandring och gick tillbaka till Gamla stan för Robin ville besöka sciencefiction butiken en gång till. Väl där hittade vi även ett spel som vi spelat mycket på hans surfplatta de senaste dagarna, Ticket to ride heter det. Mycket underhållande spel där man ska bygga tågbanor mellan städer i USA!
Robin i gamla stan
Oss på en bro mellan gamla stan och Drottninggatan
Tåget hem till Norrköping gick inte förens vid 19 tiden så vi passade på att vila trötta fötter med en matiné bio. Vi såg Exodus Gods and Kings. Berättelsen om Moses. Bra film!
Nu har vi kommit hem och mina trötta fötter vilar sig på soffan!
Tack för en underbar julklapp älskade Robin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0