rephelg nr 2

Nu har det gått en liten tid, men efter att vi förlovade oss drog repetionshelgerna igång på allvar med Holgerspexet, både jag och Robin har hängt på teatern och repat och repat, långa dagar men såå roligt!
 
Jag är så otroligt nöjd och stolt över körmedlemmarna jag hittade till årets spex, det känns som ett kanongäng! vi övar stämmor dagarna långa nu för att allt ska sitta till premiären!
 
Idag har vi kört en genomkörare av hela spexet, och herrejösses vilket kaos det var stundtals, men det är ju meningen så man kan hitta problemen och komma på lösningar på dem. :)
Något som är ett stort problem är dock medhörningen, vi i kören hör knappt oss själva i de flesta låtarna, men det handlar ju om osäkerhet också, när stämmorna sitter som ett smäck så blir det ju lättare sen!
 
Fick prova kläder och smink för första gången idag, klänningen är inte fållad och hårbandet har ingen fjäder men det kommer :D
min fina holgerkör
 
En vecka kvar till premiär!! vi är så taggade!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0