klinikfest

Igår var det dags för ortopedklinikens dag och fest!
Jag började med att jobba på förmiddagen, men bemanningen kom och tog över redan 11.30. Så gick vi som jobbat morgon i samlad trupp till Missionskyrkan inne i stan. Där väntade god lunch och sen föreläsning med LHCs Klubbdirektör Mike Helber. Han pratade om hur man får en grupp att fungera och gruppdynamik, en trevlig eftermiddag! vi fick även tävla i att bygga högsta möjliga torn med spagetti, tejp och snöre där en marschmallow skulle kunna sitta på toppen av tornet. Mitt lag kom 2a på 61cm. Vi var bara 4cm från vinsten! lite surt men ändå stolta över vårt torn :)
Efter föreläsningen så gick några tjejer hem till Rebecca för att för-förfesta och byta om. Vi gick sen vidare till Sebastian på förfest innan vi åkte till Matverksta´n där själva festen hölls.
Det var Hatt tema kvällen till ära så jag dammade fram min lilla minihatt som jag köpte till en hatt-sittning under studenttiden :)
Vi fick en jättegod buffé till middag och festkommitén spexade och var väldigt roliga!
och självklart var jag teaterapan Emelie tvungen att sjunga lite ;) men det verkade vara uppskattat. Drog några gamla SSKål-gyckel! sorry för lite suddiga bilder, dåligt ljus och mobilkameror funkar inte riktigt...
Från början gick de ut med tävlingen Ortopeden´s got talent. Men fick sen reda på att det bara var jag som anmält mig :P så jag sa till dem att jag kan sjunga ändå men det behöver ju inte vara en tävling..
Festkommitén var dock väldigt snälla och utsåg mig som vinnare ändå och jag vann en jättefin hatt gjord av gips!
 
Tack kära vänner och kollegor för en fantastiskt rolig dag, kväll och natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0