genrep

igår morse hade vi "genrep" inför lördag då liftarna i ost kommer öppna för allmänheten.
efter morgonmötet fick jag åka skoter till ostsidan :D:D:D kommer ALDRIG tröttna på att åka skoter!
de andra åkte bil runt så jag var där typ 5 minuter innan alla andra.
Idag hade vi nya i uppgift att starta igång 3stols liften utan hjälp från de som jobbat här tidigare. Jag klättrade upp ovanför vändhjulet och startade nödmotorn som måste göras varje morgon för att se att den går igång så att man inte står där som ett fån ifall man skulle behöva köra den för att man inte kan få igång liften.
sen kom de andra och vi gjorde allt som ska göras på morgonen. Lite nervöst att göra det utan hjälp för man är så rädd att göra fel på något, men vi klarade det bra! :D

dagen fortsatte och vi hängde upp de sista ankarliftarna. (fortfarande lika skettungt) har lite träningsvärk i skuldrorna idag.. på eftermiddagen skulle vi ha genomgång i hur man gör med snowcarts och sitt-ski, för handikappade och förlamade, så då fick vi åka skoter tillbaka över berget igen :D:D:D när vi hade kört upp för backen och var uppe på flacken frågade föraren om det gick bra eller om vi var rädda, jag och Lissie sa lite kaxigt, nej för fan, kör du bara :D och det gjorde han,, han körde upp på en skida på skotern, shieet vad jag trodde att vi höll på att välta, (hoppas inte att han fick tinitus bara för jag och Lissie skrek nog ikapp just då :P) men skoj var det!!

på kvällen hade vi tacokväll hos mig, jättemysigt och gott. Efter det spelade vi Alias, Jag och Peter vann :) vi var grymma!

idag har jag bara tagit det lugnt på min lediga dag, det var ett gäng som skulle upp och åka, tog beslutet att inte åka med, vilket jag ångrar lite, för det är 9 minus och strålande sol idag, men jag måste skriva historia arbete,, har skrivit en a4 idag, så det känns bra, ska fortsätta snart, men ibland måste man pausa lite också :P 
fick dessutom besök av en ekorre förut, blev jättepaff när den hoppade upp på staketet utanför fönstret,, hann nästan få en bra bild på den innan den sprang vidare. :) riktigt söta är de de små rackarna!!

ne, dags att fortsätta vara duktig skolarbeterska innan pappa kommer vid 15 han ska hämta bilen och stannar här ikväll och umgås lite med sin kära dotter. :)

pusshaj

ost backar
Ostbackarna på morgonen
öppnar liften
morgondis i trestolen
em liftwaffe 
fan vad proffsig jag ser ut, tycker jag själv i alla fall.. :D

Kommentarer
Postat av: Thomas

Jag vill ooooockså åka skoter!! "Låna" med en hem :-) puss o kram gurkbanan

2008-12-19 @ 15:15:45
Postat av: Sanne

nostalgi ^^

2008-12-19 @ 17:04:14
URL: http://sanniday.blogg.se/
Postat av: Eve

hoppas på att se dig bland liftarna i januari då ;)

2008-12-20 @ 17:56:01
URL: http://evelinatapper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0