ost-tjejen :P

Hej och hå..

jag överlevde kickoff festen med en miljon räkor, fick jättegoda kycklingspett :)

idag var första dagen på "riktigt" med jobbkläder och jobb som liftwaffe,
vi hade först morgonmöte där min chef delade ut vilka områden vi skulle vara vid mest, jag fick ostsidan (den till öster) :P vilket jag blev jätteglad för, solen går upp i öst, och jag har hört att det är den roligaste delen att vara i :) men, den sidan av fjället har inte öppnat än så det är massor att göra, inget är pistat så det ligger en herrans massa snö överallt och man sjunker ner till knäna om man råkar trampa på fel ställe hehehe..
vi började "ta hand om" tre-stolsliften vilket betydde att ta bort snön som var på alla 110 stolarna, och det va inte lite.. sen pysslade vi med en herrans massa annat som hör liftjobbet till :)
det var jätteskoj att känna att man kom igång, även om jag inte har tagit hand om gäster än..

måste ju dock säga att jag är mest stolt över att ha Idrekläder, känns astufft att gå omkring i dem uppe på fjället och alla andra medarbetare hälsar för att man är "en i gänget!" :D

Har även fixat min traditionella dörrkrans idag, tredje året i rad på olika ställen, första i Bjärnum, andra i Sydney och tredje i Idre :)
På kvällen har vi haft TP kväll i vår stuga, jättetrevligt och nu sitter jag och tittar på Titanic, så jäkla bra film! lägger in lite bilder från dagen, ska ta kort på mitt julpynt någon dag också, men det orkar jag inte nu,, har fått det jättefint här :D

puss och godnatt

Oh, By the way.. Min adress hit är:
Emelie Backlund Bingtjärnsvägen 21, 790 91 Idre
jag tar JÄTTEGÄRNA emot julkort, eller brev i största allmänhet :D

vår stuga
Min söta stuga :)
trött Emelie
En trött Emelie påväg upp på fjället
pose
Pooooooooose!
baksidan
Yeah!!
dörrkransen
Den traditionella Godjul dörr"kransen"

Kommentarer
Postat av: Helen

vad bra med ost sidan=D brukar alltid börja våran dag där!!

2008-12-17 @ 11:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0