svensk? middag...

Efter frukost hjalpte jag Laine att mata korna igen.. det var ganska lerigt efter allt regn och jag var livradd for att trilla, skulle varit sadar skoj aven fast ajg hade overall pa mig.. =P men det gick bra.. hehe

Igar tankte jag och Hanna att vi skulle sta for maten.. kottet fick Sandra hjalpa oss med, for jag kan inte laga stek och lammstek till 10 pers =P men sen tankte vi gora Hasselbackspotatis, (det gick inte for vi blev for manga personer sa ugnen rackte inte till) sa det blev klyftpotatis, vi gjorde en stor gronsallad, Hanna gjorde en jattegod sas som var valdigt uppskattad, (de tog ur de sista av sasen med en slikepott.. det ar ganska bra betyg tror jag minsann) och sen tankte vi gora var paradefteratt (japp-choklad mousse) men den blev grynig =( damn it..  nagra av ingredienserna tyckte tydligen inte om varandra i nya zeeland =P men annars var middagen jatteuppskattad.. aven fast den inte blev sa svensk..

Idag kanske vi ska ut till Keri och Mark och halsa pa, ( nar jag var har med sanne hjalpte vi dem med lite saker som behovde fixas i och runt huset) de haller i allafall pa att lamma (heter de sa?) fa lamm.. sa jag hoppas vi kan aka dit idag! och sen pa eftermiddagen ska vi nog hjalpa Nyssah att mjolka i deras nya lada.. en karusell tror jag att de kallas..

dags att ga upp och ata frukost kanske.. men det ar sa skont under de elektriska madrassvarmarna!!

Efter jag matat kor med Laine

Nyssah, Hanna, Jag och Jared

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0