Hej Thailand!

Nu ar vi aaaantligen framme i Ao Nang pa sodra Thailand! men vi hoppar tillbaka lite..

i Mandags lamnade vi Australien, David var snall och korde oss till flygplatsen.. inga problem dar. Vi ckeckade in vart bagage anda till Bangkok sa det behovde vi inte oroa oss for nar vi kom fram till Manila. (min vaska vagde 18.5 kg) *yey* Spenderade 8 timmar i luften (man har anna vant sig vid langa flygresor nu) tittade pa lite filmer och at mat..
Val framme pa Filippinerna var det inga problem att ta sig in osv.. tog en taxi till vart hotell som vi forbokat. den kostade 240 piso som vi senare kom fram till att det va 36kr hahahah) Nar vi kommer dit upptacker vi att bokningen ar for en dag senare altsa tisdag! meen det gick bra anda *pjuh*
kikade runt lite och skrattade at alla roliga och annorlunda saker, men kande oss anda ganska mosiga efter en laang dag (som blev annu langre for vi flyger ju tillbaka i tiden) sa vi kopte en cola och lite pringles och gick hem till vart rum.

Nasta dag tisdag, at vi frukost ocksa det sjuukt billigt! och tog oss till flygplatsen igen.. dar var det ord och inga visor, Taxin genomsoktes nar vi kom in till flygplansomradet, vi fick visa vara biljetter nar vi skulle in pa flygplatsen, och sen igen for att komma in till "tullen" dar upptackte vi att vi var tvugna att betala 750 piso for att komma ut ur landet, sa det var bara att ga och ta ut lite mer pengar (750 piso blir typ 115kr sa det var val inget egentligen men anda...) sen var det stamplar och annu en scanning av vaskorna. och nar vi sen skulle till gaten var det annu en kontroll. Heeelt sjukt! men men man ska val ta det sakra fore det osakra..

Flyget till Bangkok tog bara 3 timmar, men sen var det dags for kaos igen.. vi satte oss i en taxi och gav honom adressen. Han hade ingen aning om vart hotellet lag, Vart hotell hette Chaleena Prinsess och han tog oss till Chaleena Hotel som kunde liknas vid ett Hilton hotell och jag och Hanna sa snabbt till taxichaufforen att har ska vi inte bo. men han insistera tills den uniformkladda piccolon sa att har ska ni inte bo.. sa det var bara att baxa in sig i taxin igen och kora lite langre ner langs gatan dar vart hotell lag.. =P

aven denna bokning var for en dag senare, men det gick bra aven denna gangen..

vi kande oss bara forvirrade och inte specellt hungriga sa vi gick typ och la oss pa en gang.. Pernilla hade sagt till oss att det finns typ resebyraer overallt sa det ska inte vara nagra problem att boka buss.. Vi vaknade upp och hade massa energi sa vi gick ut och borjade leta efter resebyraer, men vi bodde inte i ett turistigt omrade av Bangkok sa det fanns inte nagra.. slutade med att vi klockan 09.00 tog en taxi till busstationen dar vi kunde boka bussbiljett till Krabi. den gick 18.10 sa dar satt vi i 9 timmar och vantade... (kande inte riktigt for att springa omkring i bangkok med sa mycket packning...)
Hoppade pa bussen vid halv 6 och 12 timmar senare var vi framme i Krabi =) tog en taxi till Ao Nang dar Pernilla och Sanra bor men han korde oss saklart till fel hotell sa vi fick hoppa pa en Tuk Tuk och aka en liten bit till.. men nu ar vi iaf Antligen framme!!! sa himla skont! solen skiner och himlen ar bla, just nu ar livet underbart!! stranden nasta! =D