drive through

Hellu!

igår körde jag till Evelina som bor i Kent, ca 40 minuter från där Matt och Julie bor i Kirkland..
De har en vän som är i californien just nu och hon är så snäll att jag får låna hennes bil.. underlättade mitt liv massor här borta, eftersom man liksom inte bara kan hoppa på en buss eller tåg i detta land.
Lite nervigt när jag åkte ut på highway själv, men va fan, kan jag köra i centrala Melbourne eller Christchurch i aus eller nz där man dessutom kör på "fel" sida vägen så. det gick hur bra som helst,

Evelina jobbar fortfarande i en vecka till med barnen som var orsaken till att hon reste till USA för 2 år sen, så jag var med dem och barnen var hur mysiga som helst!! vi sightseeingade lite och hade en trevlig dag.. När barnens pappa kom hem åkte vi tillbaka till Kent och åkte till Target.. en affär som har allt! det är inte svårt att spendera pengar där kan jag lova, men allt är så mycket billigare än hemma i sverige så det blev inte så farligt ändå :P på kvällen åt vi maccaroni and cheese och hade en trevlig hemmakväll!

Idag på fm åkte jag tillbaka till Target och tog en vända till.. innan jag körde "hem" till Kirkland igen.. något jag lagt märke till är att det finns gaalet många drive throughs här.. och då menar jag inte bara donken och BurgerKing.. nej nej.. en miljard olika coffestands, t.ex. starbucks har drive through.. så inte ens när de vill ha kaffe behöver de gå ur bilen här.. (och så klagas det på att amerikaner är feta?!)
apoteket är en annan affär som har drivethrough.. helt otroligt!
 
Hittade även en skoaffär på vägen hem, där de hade köp en få den andra till 50% så där passade jag på att köpa 2 par converse skor, ett par vita och ett par grape färgade, så typ en nyans av lila :) till en totalsumma av 480kr FÖR 2 PAR!! Emelie very very happy!!

Ikväll lagade jag mat åt Matt och Julie, jag gjorde flygande Jakob :) va lite rädd för att de inte skulle tycka om det, för det är många nya smaker.. (inte var för sig, men tillsammans) och de äter inte sås till typ nåt här :P
men de verkade gilla det, dock beskrev Matt det som att han fick en "identitetskris i munnen" heheh.. så roligt sagt!

på kvällen har vi spelat kortspel och haft lite gamenight.. jättetrevligt!
Imorn bär det av till Kent och Evelina och Jeff igen, får se vad vi hittar på.. vi hade planerat att åka och hoppa fallskärm på lördag men de var fullbokat, (så du kan andas ut mamma) :P


trivs verkligen som fisken i vattnet här!! ska mjölka ur allt roligt jag bara kan komma på nu de sista dagarna..

bilder var det dåligt med denna gången, men jag ska bättra mig!
pusshej!

Kommentarer
Postat av: mamma

kul att du har upptäckt Targets har handlat där många gånger idag har pappa och jag ätit grillad oxfile med balsamico karamelliserade kantareller sallad och god bbq sås kan vi höras på skype i morgon??? kram kram mamma

2011-08-12 @ 21:43:01
Postat av: Marika

Jag vill också ha billiga converse. Om du hittar höga vita i storlek 38 så får du gärna köpa med om du har plats :) kraaaaam

2011-08-13 @ 02:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0