års redovisning 2010

Årsredovisning 2010

Som traditionen säger så kommer här min årsredovisning för 2010
och som vanligt så ligger du efter Helen ;)


Januari

x | Firade Magnus 30-års dag på farfars med hans familj

x | Pappa var uppe i Idre och hälsade på

x | Badade badtunna med Hanna, Magnus och Conny på fjället

x | åt Foundue på Charlies med Jacob, Lovisa, Karin, Jonas och Magnus

x | Jag testade att äta min första räka på 7 år, TÅL RÄKOR IGEN!!

x | vääldigt kallt uppe i Idre denna månaden

 

Februari

x | Köpte min älskade rosa Peak-jacka

x | Bytte från Bokningen till Liften

x | var på trivselkväll med bokningen

x | firade Hannas födelsedag med Tårta på sängen

x | åkte mitt första och sista åk av längdskidor för säsongen =P

x | fortfarande sviinkallt uppe i Idre runt 30 minus i snitt

 

Mars

x | solen började ääntligen titta fram och värma våra frusna kroppar.

x | Några ur liftpersonalen åkte runt till ost-sidan vid 07.00 och startade igång liften och åkte morgonåkning i 2 timmar MANSCHESTER innan gästerna kom.

x | många roliga förfester och utgångar =)

x | jobbade extra en del i bokningen.

x | åkte hem till Mariestad och firade Tinas 30års dag

x | klippte mig

x | pappa kom upp till Idre och hälsade på igen, blev mycket korvgrillning då.

x | månaden avslutades med Neon-party på Kiken

 

April

x | spöregn under påskhelgen när jag jobbade i Ost

x | åt påskmiddag med Magnus

x | Åt mys-middag på Farfars Hörna med Hanna

x | säsongen börjar närma sig sitt slut, blev många afterworks på någons balkong

x | många maffioso-pizzor på Dantes i solen

x | flyttade upp till fjället sista veckan av säsongen

x | tog mig ner för Chocken!!

x | hade en galet rolig sista vecka i Sofiastugan med alla liftisar, mycket alkohol, mycket spel, mycket skratt!!

x | packade in mig i hannas lilla FYY-bil och åkte hemåt..

x | såg Tibros isshow

x | Började jobba på sca en vecka efter att jag kom hem från Idre

 

Maj

x | red Islandshäst med tjejerna

x | Hälsade på Magnus nere i Skåne när Sanne gjorde audition för Fridhem

x | såg massa fina platser där nere. Tex. Mölle och Ransvik

x | åkte över till Köpenhamn med Sanne t.o.r över en dag

x | fyllde 23 och gjorde 2 jättefina och goda smögåstårtor med mamma

x | firade mitt nyaste kusinbarn Hanna när hon hade namngivningscermoni

x | var hos Sanne i Karlsborg på tjejkväll

x | hade liftenreunion i Mariestad

x | lekte fotomodell med Helen ute på Ekudden

 

Juni

x | jag och Magnus åkte till GRAN CANARIA

x | red dromedar

x | drack sangria

x | hade det väldigt mysigt på vår första semester

x | fortsatte semestern uppe i Idre med minigolf, höghöjdsbana och många renar

x | firade midsommar ute i Karleby hos Helen

x | åkte till Ohlstorp med Sandra på midsommardagen

 

juli

x | var på allsång i Karlsborg med Shirley Clamp

x | såg Eclipse med Sanne, Pernilla och Sandra i Skövde

x | Firar ett år med Magnus 9 juli, bjöd honom på en natt på PWH mys mys!

x | åkte på utflykt till Grövelsjön

x | Blev antagen till sjuksköterskeprogrammet i Linköping!

x | Åkte på Liften reunion hos Stina i Skara, med Skara sommarland och utgång.

x | Var hos Pernilla på trevligt grillparty med Zandra, Owe och några till.

x | firade August 2 års dag

x | åkte och buggade på Fryksdalsdansen med Hanna och Pernilla

 

Augusti

x | åkte till Göteborg med Magnus, gick på liseberg och åt gott!

x | fick äntligen tag på min lägenhet i Linköping

x | köpte en ny fin cykel

x | åkte ner till Skåne igen

x | cyklade till Mölle med Magnus, hans mamma och pappa

x | åt mina första kräftor på 7 år!

x | var på Malmöfestivalen med magnus och hans syster med man, träffade sofie, linnéa, patrik och joakim där

x | Hade en sista tjejkväll i Mariestad med tacos/kräftskive-tema

x | Flyttade till Linköping

x | Började läsa på sjuksköterskeprogrammet

 

September

x | Nollningsperiod i 2 veckor fullt upp hela tiden nollympiad och utgångar

x | Började läsa min första kurs Hälsa Etik och Lärande

x | Blev utsedd till Supernolla

x | köpte min overall och färgade den ljuslila

x | gick på min första kravall (krav på overall- fest)

 

Oktober

x | Mycket pluggande!

x | var hemma i Mariestad och firade min farbror Mats som fyllde 50

x | min familj och Magnus kom till Linköping för att gå på Mamma mia

x | köpte min nya lilla rosa dator

x | Blev koreografi LISS (linköpings student spex)

x | gick på sektions sittning med tema G, (jag hade en gul klänning med godis på)

x | jag och Heléne i min klass körde till jönköping och buggade

x | hade min första muntliga tenta på HEL-kursen

x | Sanne kom hit och hälsade på och gick på Efter-tentakravall med mig

 

November

x | åkte hem till Mariestad

x | Hanna kom ner och vi körde till Skara och dansade till Wahlströms, såå bra kväll!

x | Sanne hade halloweenparty i Karlsborg

x | Firade Camillas födelsedag och bowlade med massa klasskompisar

x | tittade på Holgerspexet

x | min fina cykel blev stulen =(

x | hade väldigt mycket otur ett tag.

x | Hälsade på Marika och Micke i Tullinge

x | Buggade med Heléne i Jönköping igen

x | köpte nya vinterskor

x | hade mycket föreläsningar och färdighetsträningar

 

December

x | pluggmånad! 2 tentor på g..

x | hade min första VFU på Avd, 55 Rehab för hjärn och ryggmärgsskadade

x | Åkte ner till Magnus för att gå på julbord med hans jobb,

x | skrev min första skriftliga tenta i Omvårdnad

x | åkte hem till Mariestad för att fira jul

x | åkte med Alex som sällskap till Hallsberg t.o.r när han skulle hämta sin bror

x | fick många fina juklappar

x | hade lite mini reunion på juldagen med Helen, Mackan, Louis och Jossi

x | Träffade Ewelina och Jeff som var på besök från USA,

x | plugga plugga plugga alla mellandagar

x | åkte tillbaka till Linköping och Magnus kom hit den 30de

x | Fira nyår med min älskling, middag hemma hos mig och sen 12-slaget i spöregn i trädgårdsföreningen med rosa bubbel och tomtebloss.


Kommentarer
Postat av: Bengt-Arne

Du Emelie det är mycket att läsa i din årsredovisning det kommer att ta en tid men det är kul att du gör så ha det bra och många kramar ( hoppas att inte Magnus blir svatrsjuk när jag nästa varje gång skriver kramar)

2011-01-01 @ 19:57:47
Postat av: Helen

Så långt efter är jag inte :p

2011-01-02 @ 17:23:58
URL: http://kallgard.blogg.se/
Postat av: mammaneta

Snällt att jag finns med 1 gång på ett helt år jag trodde att jag hade gjort lite mer för dig men det kanske är så att vara mamma

2011-01-02 @ 20:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0